رئیس شورای اسلامی شهر زنجان کور شدن مسیل ها هنگام بارندگی را یکی از مشکلات اساسی شهرها دانست.

به گزارش سلام نو، اسماعیل دویران در اولین جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان در سال جدید، با بیان اینکه ۱۲ مسیل اصلی در شهر زنجان داریم، اظهار کرد: در ایام عید موارد را بررسی کردیم و متوجه شدیم بسیاری از این مسیل‌ها مشکل دارد؛ هر چند در ایام نوروز تلاش زیادی انجام شد تا مشکلات به حداقل رسید و اتفاق ناگواری رخ نداد .

وی تصریح‌ کرد: انتقال آب از گاوازنگ به‌ صورت مدیریت شده باعث شد تا مشکلی برای شهر رخ ندهد و مدیریت همه‌جانبه در استان باعث شد تلفات و خسارات چندانی نداشته باشیم .

این مسئول با اشاره به اینکه نگه‌داری مسیل‌ها نیاز به تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی درستی دارد، گفت: باید تلاش کنیم کارها را به‌ درستی انجام دهیم تا در این شرایط با مشکل چندانی مواجه نشویم .

دویران با اشاره به نام‌گذاری سال در رابطه با رونق تولید، افزود: این نشان‌دهنده اهمیت تولید در کشور است و در شهرداری نیز باید به این موضوع و جذب سرمایه‌گذاری توجه شود و باید طرح‌های سرمایه‌گذاری را به ۱۰ پروژه برسانیم .

وی به موضوع آسفالت و ناراحتی مردم که با مشکلاتی مواجه شده‌اند اشاره کرد و گفت: از شهروندان در این رابطه عذرخواهی کرده ولی باید عنوان کنیم تا شهریور سال قبل به‌علت افزایش یک‌باره قیمت‌ها نتوانستیم قیر لازم را خریداری کنیم و در کنار آن بارندگی‌های پاییزی و برف زمستانی اجازه آسفالت‌ریزی را نداد ولی به‌ سرعت بعد از بهبود شرایط جوی کارهای آسفالت‌ریزی را با سرعت آغاز خواهیم کرد .

دیگر عضور شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه با اشاره به تحقق بودجه در سال گدشته، گفت: تلاش شد کارها به نحو مطلوب انجام شود و به نتایج خوبی در سال گذشته رسیدیم و امیدواریم این روند در سال‌جاری نیز ادامه داشته باشد . البته موفقیت‌ها مرهون همراهی مسئولان استان و تلاش عوامل شهرداری بوده و باید این روند ادامه‌دار باشد .

سجاد خدایی در ادامه به اقدامات انجام شده در شهر در مواجهه با بارندگی‌های سیل‌آسا در ایام نوروز اشاره و اظهار کرد: در این مدت نیروها در آماده‌باش کامل قرار داشتند و با برنامه‌ریزی توانستیم شرایط را مدیریت کنیم .

وی به برپایی موکب در خوزستان با همکاری سایر عوامل نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط باید اهتمام ویژه‌ای از منظر باورپذیری داشته باشیم و در این رابطه درخواست دارم نسبت به بودجه بحران تجدیدنظر شده و توجه ویژه‌ای به مطالعه در این حوزه شود .

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان همچنین با بیان اینکه از راکد ماندن بحث بازارچه نواب انتقاد داریم، ادامه داد: این موضوع آزاردهنده بوده و شهردار باید فکری برای آن کند .

خدایی همچنین به اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبارات خارج از بودجه به شهرداری زنجان در رابطه با طرح اکو اشاره کرد و افزود: این اعتبار در قالب اوراق اختصاص یافت و با توجه به فعالیت‌های اکو بحث معرفی ظرفیت‌های زنجان در حوزه اکو است .

دیگر عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه با اشاره به حوادث سیل در کشور، گفت: این اتفاق نشان داد باید حواس‌مان جمع باشد. الان وقت آن است که زنجانرود لای‌روبی و موانع موجود در مسیر رودخانه برداشته شود. اگر بی‌توجهی به این موضوع شود قطعا در صورت وقوع سیل، جاده ترانزیت از بین خواهد رفت .

احمد نصیری تصریح‌ کرد: در برخی مناطق منازل در شرایط نامناسب احداث شده که باید فکری برای آن کرد. بعد از حادثه تاسف مشکلی را دوا نخواهد کرد، پس از امروز کار را شروع کنیم .

وی به موضوع سد معبر نیز اشاره کرد و ادامه داد: بارها در این خصوص به شهرداری تذکر داده شده ولی انگار به عادت تبدیل شده و به آن بی‌توجهی می‌شود. خواهش داریم توجه لازم به این موضوع شود .

مسعود مرادخانی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز گفت: باید برای سکونت‌گاه‌های غیررسمی فکری اساسی بکنیم. اگر در زنجان سیلی رخ دهد در این مناطق فاجعه رخ خواهد داد .

عباس راشاد نیز در این جلسه گفت: اقدامی که بعد از انقلاب در رابطه با سدسازی در کشور انجام شده بسیار بزرگ است و اگر این سدها نبودند لرستان و خوزستان زیر آب می‌رفتند. البته برخی اقدامات نادرست مشکلاتی در مسیل‌ها به‌وجود آمده است .

در ادامه کاظم افشارچی نیز به اجرای طرح حمل‌ و نقل در مرکز شهر اشاره کرد و گفت: این طرح دو پایانه خواهد داشت که یکی در بلوار آزادی و دیگری در میدان ارتش مستقر خواهد شد و پنج شهرک شرقی به پایانه آزادی وصل و پنج شهرک شمالی به میدان ارتش وصل شده و مسافر آن در این دو منطقه پیاده شده و در همان محل اتوبوس دیگری مسئول جابه‌جایی مسافر به مرکز شهر خواهند بود . ۱۰ اتوبوس در مسیر دوم مستقر خواهد شد.

امامعلی دادخواه نیز خطاب به شهردار زنجان گفت: بزرگ‌ترین عیدی ما به شهروندان، شروع طرح سبزه‌میدان است .

در بخش دیگری از این جلسه، حمیدرضا حمیدی گفت: بافت مرکزی شهر کشش این حجم تردد را ندارد و طرح‌های خاصی برای این مشکل وجود دارد که بررسی کردیم و ما به‌ سمت تقویت حمل‌ و نقل عمومی رفتیم. همچنین چند پایانه‌ای شدن اولین اقدام است.

وی تصریح کرد: با توسعه ناوگان حمل‌ و نقل عمومی می‌توان شهد اقبال شهروندان به این وسایط شد و باید در این مسیر گام برداریم.

در این جلسه اعضا شورای شهر اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک برای سیل‌زدگان کشور را جهت تهیه 5000 پرس غذا به تصویب رساند./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید