۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 12239826

اردوغان: اقدامات نتانیاهو مغایر با قوانین بین المللی است.

به گزارش سلام نو، رجب طیب اردوغان در آستانه سفر رسمی به روسیه در جمع خبرنگاران افزود: نتانیاهو با پشتیبانی آمریکا گام هایی را برمیدارد که مغایر با قوانین بین الملل است و موضوع بیت المقدس ، بلندی های جولان و کرانه باختری نیز از جمله این اقدامات غیرقانونی است.

وی افزود: کرانه باختری متعلق به فلسطینیان است و الحاق کرانه باختری یک اشغالگری دیگری است که از سوی رژیم صهیونیستی صورت می گیرد و ترکیه در کنار فلسطینیان است.

وی افزود: گفته های بنیامین نتانیاهو درباره قصد وی برای ملحق کردن برخی شهرک ها در کرانه باختری، مغایر با قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت است.

رئیس جمهوری ترکیه به انتخابات شوراهای 30 مارس(11 فرورین) ترکیه اشاره کرد و گفت: در خصوص روند رای گیری در انتخابات محلی وکمیته عالی انتخابات شک و تردیدهایی داریم.

اردوغان افزود: خواسته بازشمارش آرا موضوعی طبیعی است که در بسیاری کشورهای جهان اتفاق می افتد.

رئیس جمهوری ترکیه در آستانه سفر به روسیه گفت: همکاری ما با روسیه به طور فزاینده ادامه دارد و لغو روادید بین دو کشور نیز از جمله موضوعات گفتگو با پوتین خواهد بود.

رئیس جمهوری ترکیه امروز در راس یک هیئت بلندپایه برای شرکت در هشتمین نشست شورای عالی همکاری ترکیه-روسیه به مسکو می‌رود و با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود دیدار خواهد کرد.

طرفین علاوه بر بررسی روابط دو کشور به آخرین تحولات منطقه و جهان، از جمله سوریه خواهند پرداخت. اردوغان و پوتین در این سفر جلساتی با بازرگانان ترک و روس نیز خواهند داشت.

قرار است روسای جمهور دو کشور در پی نشست شورای عالی همکاری ترکیه-روسیه در تالار نمایش بالشوی مسکو به تماشای اپرای «ترویا» (Troya) هم بپردازند./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید