بدخوابی یکی از مشکلات رایج این روزها است و دلایل متعددی می تواند داشته باشد که یکی از علل بدخوابی در شب، خوراکی هایی ست که می خورید و اگر در سبک غذایی تغییراتی ایجاد شود می تواند تا حد زیادی به خواب شما کمک کند.<br/>در این مطلب به برخی از خوراکی هایی که قبل از خواب نباید میل کنید اشاره می کنیم.

برخی از پژوهش ها حاکی از این است که مصرف غذاهایی با قند بالا قبل از خواب باعث آرامش افراد می شود اما باید به این نکته توجه کرد که در نهایت باعث عصبی شدن شما می شود.

کرفس

کرفس یکی از خوراکی هایی است که ادرارآور طبیعی می باشد و مصرف کرفس باعث افزایش میزان ادرار افراد می شود و علت آن هم این است که کرفس باعث رانش آب در دستگاه گوارش می شود و همین موضوع باعث می شود که فرد تا حدی نتواند به خوبی بخوابد.

پاستا(ماکارانی)

پاستا جزء غذاهایی است که هنگامی که افراد قصد دارند یک غذای سریع بپزند آن را انتخاب می کنند اما باید توجه کرد که پاستا برای وقت خواب غذای ایده آل و مناسبی نیست زیرا این غذا کربوهیدرات خالص است و باعث می شود که به چربی تبدیل شود.

آبنبات

یکی دیگر از خوراکی هایی که نباید قبل از خواب مصرف کنید آبنبات است.

برخی از پژوهش ها نشان می دهد که اغلب افرادی که قبل از خواب آبنبات می خورند مستعد کابوس دیدن هستند زیرا سطح بالای قند باعث تولید امواج مغزی کابوس گونه می شود.

بستنی

برخی بر این باور هستند که بستنی یکی از خوراکی های آرامش‌بخش است اما باید به این موضوع توجه کرد که مصرف آن حد و مرزی دارد زیرا بستنی دارای چربی است و بدن فرد قبل از خواب نمی تواند این چربی ها را بسوزاند و باعث می شود که چربی ها و انرژی ها وارد خون شما شود و قند در بدن ذخیره شده و تبدیل به چربی می شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید