مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی از خالی بودن 68 درصد از حجم سد های این استان خبر داد.

به گزارش سلام نو، محمد علایی ، حجم کنونی آب ذخیره شده پشت سدهای خراسان رضوی را 511 میلیون مترمکعب اعلام و بیان کرد: حجم ذخیره آب سدهای استان در زمان مشابه پارسال 419 میلیون مترمکعب بود.

وی افزود: بر این اساس اکنون 32 درصد مجموع ظرفیت سدهای خراسان رضوی آب دارد و 68 درصد آن هنوز خالی است.

سال گذشته در همین زمان 22 درصد ظرفیت دریاچه های پشت سدها در استان پر آب و 82 درصد آن خالی بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: بارندگی های رگباری پیش بینی شده در روزهای آینده ذخایر سدهای خراسان رضوی را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

وی مجموع توان ذخیره سازی سدهای بزرگ و در حال بهره برداری خراسان رضوی را یک میلیارد و 572 میلیون مترمکعب اعلام و بیان کرد: یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب از این حجم مربوط به سد دوستی است.

علایی از افزایش قابل توجه ورودی آب به سد دوستی در پی بارش های اخیر نیز خبر داد و افزود: حجم کنونی ذخیره آب سد دوستی 388 میلیون مترمکعب است که این میزان پارسال 303 میلیون مترمکعب بود.

وی گفت: اکنون 32 درصد ظرفیت سد دوستی که بین ایران و ترکمنستان مشترک است آب دارد؛ این میزان در مدت مشابه پارسال 21 درصد بود لذا امسال 11 درصد بیشتر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی افزود: به دنبال بارش های رگباری چهار سد شامل دولت آباد در شهرستان چناران، چالیدره در بینالود، کمایستان در شهرستان جغتای و نیز سد فریمان سرریز شده اند.

خراسان رضوی دارای 29 سد در حال بهره برداری در شهرستان های تربت حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، تربت جام، چناران، کلات و فریمان است./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید