از اینرو به جای دعوا کردن و مخدوش ساختن ذهن خود و همسر بهتر است که مسائل و اختلاف سلیقه ها با منطق و آرامش حل شوند زیرا همین نمک زندگی باعث افزایش آمار طلاق و ایجاد بسیاری از مشکلات می شود.

بسیاری از زنان و مردان بر این عقیده هستند که می توان پس از ازدواج،رفتار و منش همسر خود را طبق میل و سلیقه تغییر داد و اغلب با این طرز تفکر ازدواج می کنند اما واقعیت این است که برخی از ویژگی های افراد به راحتی و در مدت زمان کوتاه تغییرپذیر نیست.

مقایسه نکردن

اگر شما به عنوان زن بر این باور هستید که با بیان مثال های متفاوتی از پدر خود که سحرخیز بوده و یا به عنوان مرد قصد دارید از مهربان بودن مادر خود سخن به میان آورید و با این کار باعث انگیزه در همسرتان شوید،سخت اشتباه می کنید زیرا او فکر می کند قصد شما تحقیر کردن او است.

تکرار و تکرار

هرگاه بیش از اندازه تذکری داده شود این کار،اهمیت خود را از دست داده و به یک مسئله بی اهمیت و پیش پا افتاده ای تبدیل می شود.علاوه بر این تکرار کردن بیش از حد، هم باعث آزار دادن خود گوینده می شود و هم‌ خود را بهم می ریزد.

گاهی اوقات سکوت و صبوری فرد موجب می شود همسر او مراعات حالش را کرده و باعث تغییر در رفتار خود می شود.

باید به این نکته توجه کرد که گاهی اوقات همسران به محض اینکه یک تذکری از طرف مقابلشان دریافت می کنند حالت تدافعی گرفته تا اثبات کنند خودشان اختیار انجام کارهایشان را دارند و نیازی به این تذکرها نیست.

کنایه نزدن

اگر حرف به طور مستقیم بیان شود بهتر از نیش و کنایه زدن و دل شکستن طرف مقابل است زیرا این کنایه زدن باعث رنجش خاطر همسر می شود و انگیزه ی تغییر را از او سلب می کند و علاوه بر این باعث لجبازی یا عصبانیت ناگهانی وی می شود زیرا احساس تحقیر شدن می کند.

دعوا ممنوع

درست است که گفته شده «دعوا نمک زندگی است » اما این جمله هم وجود دارد که «وسط دعوا حلوا خیرات نمی کنند» و این را باید مدنظر داشت که دعوا و اجبار باعث تغییر همسر نمی شود و این اِعمال زور و فشار باعث می شود که همسر در حضور طرف مقابلش تغییر کند اما هنگامی که او حضور ندارد به تکرار کار خود بپردازد.

از اینرو به جای دعوا کردن و مخدوش ساختن ذهن خود و همسر بهتر است که مسائل و اختلاف سلیقه ها با منطق و آرامش حل شوند زیرا همین نمک زندگی باعث افزایش آمار طلاق و ایجاد بسیاری از مشکلات می شود.

گروکِشی نکردن

شاید این جمله بسیار شنیده شود که «اگه تو فلان کارو انجام دادی...من هم این کارو می کنم...» که اصلا شیوه ی صحیحی نیست زیرا به نوعی لجبازی ست و تکرار این کار به تدریج باعث می شود که زندگی مشترک تبدیل به یک زندان شود که در آن هرکس مجبور است برای رسیدن به خواسته اش دنبال نقطه ضعف همسرش بگردد و برخلاف میلش رفتار کند.

سوء استفاده احساسی

«اگه منو دوست داری...»فراموش نشود که همسر به خاطر احساس عاشقانه ای که نسبت به طرف مقابل خود داشته دل به ازدواج داده است،بیان این جمله راهی است برای این که فرد متوجه شود و به خود ثابت کند که همسرش به او علاقه ای ندارد.امکان دارد که همسر در مقابل این گفته فرد برای مدت کوتاهی برخی تغییرات را به خود تحمیل کند اما شکی وجود ندارد که پس از مدتی رفتار قبلی باز می گردد.

آیا بازگشت رفتار بدین معناست که همسرش او را دوست ندارد؟

معلم بازی در نیاوردن

باید به این نکته بسیار توجه نمود که زن و شوهر همراه و هم قدم یکدیگر باشند نه اینکه معلم و یا پدر و مادر همدیگر.از اینرو نباید چنین لحن نصیحت گرانه ای داشت.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید