مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه از بهره برداری 6 ایستگاه خط شش مترو تهران در سال 98 خبر داد.

به گزارش سلام نو، علی امام در نشستی خبری با بیان این که در حال حاضر ۲۲۰ کیلومتر از خطوط مترو و ۱۱۵ ایستگاه به بهره برداری رسیده است گفت: تا پایان سال ۵۱ کیلومتر دیگر شامل ۱۸ ایستگاه به آن اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به برنامه‌های این شرکت در سال جدید تصریح کرد: آخرین ایستگاه باقی مانده خط سه در سال جدید به بهره برداری خواهد رسید و به این ترتیب با افتتاح ایستگاه اقدسیه، پرونده خط سه بسته خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین پایانه جنوبی خط سه در حاشیه ایستگاه آزادگان در سال ۹۸ آغاز خواهد شد که امیدواریم در صورت تأمین مالی، فاز یک آن امسال به بهره برداری برسد.

امام با اشاره به اجرای عملیات احداث پایانه‌های خط چهار توضیح داد: فاز یک پایانه کلاهدوز قبلاً بهره برداری شده بود که امسال نیز سعی می‌کنیم فاز ۲ به بهره برداری برسد. در پایانه اکباتان نیز که اولین پایانه زیرزمینی تهران است فعالیت اجرایی در حال انجام بوده و فاز یک آن طی امسال به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به اجرای عملیات توسعه غربی خط چهار گفت: یک و نیم کیلومتر حد فاصل ایستگاه ارم سبز تا جنت آباد در سال جاری با دو ایستگاه ارم سبز و A۴-۲ در سال جدید افتتاح خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر سه ایستگاهی که فردا به بهره برداری می‌رسد، ۱۵ کیلومتر دیگر از خط شش با شش ایستگاه تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

امام در مورد خط هفت نیز گفت: بخش شرقی این خط به طول ۸ کیلومتر از ایستگاه مهدیه تا میدان بسیج شامل ۷ ایستگاه را نیز به بهره برداری خواهیم رساند.

این مقام مسئول با اشاره به پیشنهاد ارائه شده در قالب بازنگری طرح جامعه ریلی گفت: راه اندازی چهار خط جدید ۸،۹،۱۰،۱۱ پیشنهاد شده است که با توجه به اولویت بندی در صورت تصویب اجرایی خواهد شد. علاوه بر این دو خط اکسپرس نیز به خطوط تهران اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افق طرح جامع ریلی برای تکمیل سال ۱۴۲۰ دیده شده است، عنوان کرد: بر اساس این طرح شهروندان تهرانی از درب منزل تنها با پیمودن ششصد متر باید به یکی از مودهای مطمئن حمل و نقل ریلی دسترسی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه تکمیل تجهیزات ایستگاه‌های مترو پس از بهره برداری صورت می‌گیرد، اظهار کرد: وقتی خطوط بر اساس فازبندی به بهره برداری می‌رسد بر اساس مدل سازی های صورت گرفته سامانه تهویه اجرا می‌شود. تمام ارکان اجرای پروژه شامل مشاوران، پیمانکاران و … ایمنی خط را تأیید کرده اند و جای هیچ دغدغه‌ای از این لحاظ وجود ندارد.

وی در ادامه در مورد توسعه خط ۷ مترو نیز گفت: بر اساس پیشنهاد شاخه غربی خط ۷ به دانشگاه علوم تحقیقات می‌رسد که هنوز به تصویب نرسیده است و در صورت تصویب، بازنگری طرح جامع ریلی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

امام با اشاره به قرارداد واردات ۷۰ دستگاه واگن عنوان کرد: ۸۵ درصد از قطعات این واگن‌ها ترخیص شده است و اولین قطار تا پایان اردیبشهت وارد شبکه مترو می‌شود و پس از آن هر ماه یک قطار اضافه شده و تا پایان بهمن تمام قطارها وارد خطوط خواهند شد.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که اواخر سال گذشته منعقد شد با مساعدت دولت از طرفیت فاینانس خط ۷ برای تأمین ۳۷۶ واگن استفاده خواهد شد. همچنین قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن که متولی تأمین آن دولت است در دی ماه به کنسرسیوم واگن سازی به عنوان برنده مناقصه ابلاغ شده که پس از باز شدن اولین ال سی، ۱۰ تا ۱۲ ماه زمان نیاز است و پس از آن می‌توانیم امیدوار باشیم که طرف ۳ سال آینده این واگن‌ها وارد خطوط مترو شوند.

وی با اشاره به صدور مجوز انتشار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت از بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه گفت: ۸۹۰ میلیارد از این اوراق به خط شش و هفت و ۳۹۰ میلیارد آن برای خط شش اختصاص خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به بودجه مصوب مترو عنوان کرد: در سال ۹۸ شاهد افزایش ۱۷ درصدی بودجه مترو در لایحه مصوب شهرداری بودیم که از هزار و ۷۶۵ میلیارد به دو هزار و ۶۰۰ میلیارد رسیده است./مهر

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید