پناهجویان معترض با پلیس یونان در روزهای اخیر درگیری هایی داشتند که رسانه های جهان به آن پرداختند.

به گزارش سلام نو به نقل از یورونیوز،دولت یونان از صدها تن پناهجو و مهاجر که در نزدیکی مرز شمالی این کشور تجمع کرده‌ بودند، خواست به اقامت‌گاه‌های موقت خود برگردند.

ممانعت پلیس از عبور پناهجویان به درگیری های پراکنده ای میان آنها انجامید. شماری از پناهجویان به سوی پلیس سنگ پرتاب کردند و پلیس در پاسخ بسوی آنان گاز اشک‌آور شلیک کرد.

در آتن نیز برخی از پناهجویان با نشستن روی ریل‌های خط آهن ایستگاه مرکزی مانع از حرکت قطار شدند و فریاد می‌زدند: «آلمان!» و «درها را باز کنید».

تاکنون هزاران نفر از زنان، مردان و کودکانی که برای فرار از جنگ افروزی گروه های تروریستی ، به کشورهای اروپایی مهاجرت کرده اند؛ قبل از رسیدن به مقصد خود؛ قربانی حوادث گوناگون شده اند.

جنگ افروزی گروه های تروریستی در سایه حمایت غرب در کشورهای مختلف جهان از جمله در سوریه، عراق، افغانستان، یمن ، لیبی و دیگر کشورهای آفریقایی باعث سیل مهاجران بخصوص زنان و کودکان پناهجو شده به سمت کشورهای اروپایی شده است.

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر باز شدن مرز یونان به سوی مقدونیه برای عبور پناهجویان در فیسبوک منتشر شد اما رسانه‌های یونان آنها را 'اخبار جعلی' خواندند.

پیش تر رسانه های خبری یونان گزارش دادند که دولت قادر به تامین امنیت و زندگی مناسبی برای پناهجویان در کمپ ها نیستد، زیرا ازدحام پناهجویان و ورود بی پایان آنان به جزایر یونان باعث شد که تعداد پناهجویان از جمعیت برخی از این جزایر فراتر رود.

ساکنین بومی جزایر یونان با اعتراض به مسئولان، خواستار ارایه خدمات بیشتر به پناهجویان و انتقال سریع آنان به شهرهای بزرگ شدند.

سیل مهاجران باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای کشورهای اروپایی و بخصوص کشورهای جنوبی عضو اتحادیه اروپا از جمله یونان، ایتالیا، اسپانیا و تعدادی از کشورهای اروپای شرقی شده است که رفته رفته اروپای غربی را نیز در برگرفته است.

سران اتحادیه اروپا نگران موج پناهجویان سوری هستند و این این موجب شده تا انان تلاش برای حل بحران و پایان جنگ سوریه را در دستور کار خود قرار دهند./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید