لاک پشت خزنده ای است که بدنش در یک لاک قرار دارد.لاک پشت ها جزء حیواناتی هستند که به راحتی می توان آن ها را اهلی کرد و از آن ها در خانه مراقبت نمود.

جانورانی هستند که در تاریکی شب چشمانشان می درخشد و آن ها از آن نوع جانورانی می باشند که در شب دید خوبی دارند.

البته نباید تصور کرد که حیوانات در تاریکی مطلق توانایی دیدن دارند.مثلا اگر گربه ای در اتاقی باشد که هیچ گونه منبع روشنایی در آن وجود نداشته باشد قدرت دید او از دید انسان بیشتر نخواهد بود.

امتیازی که جانوران از لحاظ بینایی بر انسان دارند این است که با وجود نور بسیار ضعیف و کم هم قادر هستند از آن استفاده ی کامل کنند.به طور مثال گربه ای که در تاریکی شب راه می رود می تواند از نورهایی که با او فاصله ی بسیاری دارند و یا حتی نور ضعیف خانه ها راهش را در پیش بگیرد.

گربه ها و بسیاری از حیوانات وحشی،در انتهای شبکیه خود لایه ی خاصی دارند که در شرایط نور ضعیف ویژگی این لایه موجب قوی تر شدن اثر نور می شود.

هنگامی که نور بر روی چشم های این جانوران قرار می گیرد مردمک آن ها با نور سبز رنگی می درخشد.

ویژگی دیگر چشم گربه این است که می تواند با نور محیطی که در آن قرار دارد هماهنگ شود.بدین‌معنی که وقتی نور زیاد است مردمک چشم گربه تنگ می شود ولی با کم شدن نور آن قدر این مردمک بزرگ می شود که با حدقه ی چشم

برابر می شود.به‌همین خاطر در محیطی هم که نیمه تاریک است می تواند اشیا را مشاهده کند.

دندان نداشتن لاک پشت ها

لاک پشت خزنده ای است که بدنش در یک لاک قرار دارد.لاک پشت ها جزء حیواناتی هستند که به راحتی می توان آن ها را اهلی کرد و از آن ها در خانه مراقبت نمود.

آن ها نه‌تنها ساکت هستند بلکه از هوش خوبی هم برخوردارند.

اگر مورداذیت واقع شوند ناله نمی کنند و در زمان گرسنگی هم چیزی نخواهند گفت.

برای غذا دادن به لاک پشت باید توجه کرد که آن را به قطعات کوچکی تقسیم نمود زیرا آن ها دندان ندارند.

لاک پشت بیش از دیگر حیوانات با انسان دوست می شود و بسیار بی آزار است.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید