ولادیمیر زلنسکی کارگردان و بازیگر اوکراینی با 28.8 درصد آرا از بقیه نامزدها پیشی گرفته، این در حالی است که رییس جمهوری فعلی به سختی 25 درصد آرا را در اختیار دارد

به گزارش سلام نو، برخی رسانه ها پس از پایان رای گیری انتخابات ریاست جمهوری اوکراین، نتایج اولیه اگزیت پل (سوال از رای دهندگان پس از رای دادن) را منتشر کردند.

بر اساس این گزارش ها، ولادیمیر زلنسکی کارگردان و بازیگر اوکراینی با 28.8 درصد آرا از بقیه نامزدها پیشی می گیرد و رئیس جمهوری فعلی اوکراین نیز 25.5 درصد آرا را به دست خواهد آورد.

یولیا تیموشنکو نیز با احتمال کسب 25.2 درصد آرا در جایگاه سوم قرار خواهد گرفت.

شبکه تلویزیونی 112 اوکراین نیز نتایج اگزیت پل را منتشر کرد که بر اساس آن زلنسکی 30.7 درصد، پروشنکو 18.6 درصد و تیموشنکو 13.9 درصد آرا را به دست می آورند.

در همین حال کمیسیون مرکزی انتخابات اوکراین، اعلام کرد که میزان حضور افراد واجد شرایط در هفتمین دور انتخابات ریاست جمهوری این کشور بیش از 45 درصد بود.

در این انتخابات 39 نفر برای تصدی عالی ترین کرسی حکومت اوکراین با یکدیگر رقابت کردند که هفت نفر آنها افراد شناخته شده هستند.

نتایج اولیه رای گیری انتخابات ریاست جمهوری اوکراین امشب اعلام خواهد شد.

بر اساس قوانین اوکراین برای اینکه نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شود باید بیش از 50 درصد آرا را کسب کند و در غیر این صورت انتخابات به دور دوم کشیده می شود.

از اوکراین خبر می رسد که تیموشنکو، پترو پروشنکو رئیس جمهوری فعلی اوکراین را متهم کرده است که با ضد و بندهایی به دنبال راه یافتن به مرحله دوم با زلنسکی است.

پترو پروشنکو نیز از سایر حامیان زلنسکی و ملی گرایان در اوکراین خواسته است که به جای زلنسکی به او رای دهند ضمن اینکه وعده هایی نیز در خصوص مناطق مورد مناقشه در شرق اوکراین (دونباس) به مردم داده است.

وزارت کشور اوکراین نیز تا این لحظه اعلام کرده است که بی نظمی ها در برخی مناطق رای گیری هیچ تاثیری بر نتایج انتخابات نداشته است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید