بو گردی ها و سفرهای نوروزی نسبت به همین مدت در سال قبل حدود ده درصد رشد داسته است و اتفاقات و حوادث چند روز گذشته کشور هم از میزان تردد و مسافرت های نوروزی کم نکرده است.

«ولی تیموری» گفت: 29 میلیون نفر شب اقامت مسافران نوروزی با وجود شرایط متفاوت جوی در کشور از 28 اسفند 97 تا پایان روز ششم فروردین‌ماه سال 1398، در مراکز اقامتی ، بوم گردی‌ها و هتل‌ها ثبت شده است؛ که نسبت به همین مدت در سال گذشته 10درصد رشد داشته است.

وی سیاست جدید سازمان میراث فرهنگی را در این اتفاق تاثیر گذار دانست و گفت: آنچه در سال های گذشته شاهد بودیم، خالی از گردشگر بودن از طرفی هم برخی از استان ها با وجود دارا بود آثار تاریخی و فرهنگی از نظر بازدید کننده و گردشگر تغییر کرده است.

تیموری تمرکز بر گردشگری داخلی را یکی دیگر از دلایل افزایش سفر های داخلی ارزیابی کرد و افزود: وجود مراکز اقامتی بوم گردی و حمل و نقل مناسب از دیگر موارد است.

وی بوشهر، مازندران و خراسان رضوی را سه استان بیشترین جاذبه گردشگر در تعطیلات نوروزی اعلام کرد و افزود: انتظار می رود با بهبود شرایط جوی میزان مسافرت های نوروزی افزایش یابد.

تیموری اضافه کرد: با توجه به سیل در شیراز مرکز استان فارس و اینکه ابرکوه در مجاورت استان فارس قرار دارد، در صورت نیاز ، هماهنگی لازم برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی استان انجام‌شده است.

وی ادامه داد: در این زمینه برای اقامت افراد در بوم گردی‌ها، سالن‌های ورزشی، مدارس و حتی اماکن مذهبی و حسینیه‌ها در مسیر فارس به یزد تدابیر لازم برای اسکان اندیشیده شده و آمادگی داریم ظرفیت پذیرش را به 2برابر افزایش دهیم.

تیموری یادآور شد: این شهرستان ظرفیت گردشگری بالایی دارد، فرهنگ‌عامه مردم ، آداب‌ و رسوم و غذاهای سنتی برای هر گردشگر از هر سلیقه و ذائقه‌ای پاسخگوست.

وی افزود: تنوع محصول غذایی، گردشگری، صنایع‌دستی مردم و گردشگری شهر نمونه تاریخی ابرکوه زمینه استقبال گردشگران خواهد بود.

این مسئول گردشگری افزود: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری، مهمان‌نوازی مردم ابرکوه، این شهرستان مکانی مناسب و جذابی برای گردشگران است. / ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید