بازار تاریخی اراک به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی در پی بارش برف و باران موقتا تعطیل شد.

فرماندار اراک گفت: بازار تاریخی اراک برای پیشگیری از بروز خطرات احتمالی برای مغازه داران و خریداران تعطیل شد.

به گزارش سلام نو، حسین بختیاری افزود: با توجه به بارش باران اخیر و برف امروز و پیش بینی سنگین بودن بارش، پلیس پیشنهاد کرد که برای حفظ امنیت افرادی که در بازار مشغول فعالیت هستند یا برای خرید به بازار می روند، بازار اراک تعطیل شود.

وی اظهار کرد: در این راستا هماهنگی لازم با هیات امنای بازار نیز انجام شد و هم نظر شدیم که برای پیشگیری از خطرهای احتمالی عصر امروز بازار تعطیل شود.

وی با بیان اینکه بازار اراک فردا باز خواهد شد، گفت: میراث فرهنگی نیز در خصوص یکی دو نقطه از سقف بازار نگرانی هایی داشت که به همین دلیل در خصوص تعطیلی بازار اقدام شد تا خطری متوجه افراد نشود.

بختیاری  همچنین با بیان اینکه پیش بینی های لازم برای وقوع سیل انجام شده است اظهار کرد: رودخانه اراک به روستای مرزآباد که نزدیک  تالاب میقان است منتهی می شود. وضعیت انتهای رودخانه به گونه ای بود که 5 کیلومتر مانده به تالاب، سیلاب احتمالی رها می شد و ممکن بود وارد مزارع شده یا وارد جاده اراک فرمیهن شود و جاده را ببندد.

وی افزود: در راستای جلوگیری از این مشکلات انتهای رودخانه که از حالت رودخانه خارج شده و طول و عرض آن کم بود، لایروبی و عمیق تر و به سمت تالاب هدایت شد تا هم مشکلات یاد شده ایجاد نشود و هم خطری روستاهای اطراف را تهدید نکند و اگر سیلی وجود داشته باشد به سمت تالاب هدایت می شود، مگر اینکه سیلاب بسیار زیاد باشد که سرریز شود.

بختیاری گفت: بارش ناگهانی با شدتی که در شیراز مشاهده شد اگر در هر منطقه ای رخ دهد امکان وقوع سیل سنگین برای آن منطقه وجود دارد، اما در مجموع فعلا خطری متوجه اراک نیست. امکان یک سیل متوسط در این شهر هست ولی رودخانه ها پاکسازی شده و برای سدها نیز اقدامات لازم انجام شده تا باعث خسارت به روستاهای پایین دست سد نشود و تقریبا خسارتی به مردم نخواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات پیشگیرانه درخصوص سیل انجام شده اظهار کرد: از 27 اسفند این آمادگی وجود داشت چرا که می دانستیم در 4 فروردین تغییرات جوی را در اراک خواهیم داشت و بر این اساس برای اسکان مسافران نوروزی نیز تدابیری اندیشیده شد و مدارس، مساجد، امامزادگان بین راه و نمایشگاه بین المللی در این خصوص آماده شده و تا امروز بحث اسکان به خوبی انجام شده و برای مسافران مشکلی پیش نیامده است.

بختیاری  از مردم خواست درمواجهه با شرایط بارش سنگین نزولات آسمانی و وقوع سیلاب های احتمالی به دستورالعمل ها و پیام های هشدار توجه کنند و گفت: دهیاران بعنوان مدیران بحران روستا فعال هستند و مردم باید با آنها همکاری کنند بویژه آنکه در برخی روستاها لزوم تخلیه خانه های نزدیک به رودخانه ها اطلاع رسانی شده و مردم در این خصوص باید همکاری کنند.

وی همچنین از مردم خواست که اگر ضرورتی وجود ندارد به مسافرت نروند و گفت: اراک براساس پیش بینی های انجام شده امکان اسکان مسافران به هر تعداد را داراست و به مسافران پیشنهاد می شود به جای وارد شدن به جاده ها و گیر افتادن در شرایط نامساعد جوی اراک را به عنوان مکان اسکان انتخاب کنند و در گردش های نوروزی نیز در حواشی رودخانه ها اسکان نکنند./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید