حملات اعضای گروه طالبان توسط نیروهای امنیتی و نظامی دولت افغانستان در شمال این کشور مهار شد.

به گزارش سلام نو ، رسانه های محلی افغانستان روز سه شنبه با نشر اطلاعیه خبری وزارت کشور اعلام کردند که فردی با نام «ملا تراب» دستگیر شده که از او به عنوان یکی از فرماندهان ارشد گروه طالبان در ننگرهار یاد می شود.

بر اساس این اطلاعیه فرد دستگیر شده طی عملیات ویژه نیروهای امنیتی در منطقه سرخ رود استان ننگرهار دستگیر شده و همراه او چندین دستگاه موتورسیکلت و تعدادی سلاح و مقداری مهمات نیز کشف و ضبط شده است.

بر اساس این گزارش ، ملا تراب در برنامه ریزی چندین حمله تروریستی در سرخ رود دست داشته و گروهی 40 نفری را فرماندهی می کرد.

امروز همچنین لشگر 209 شاهین در شمال افغانستان طی اطلاعیه‌‌ از پایان مرحه نخست عملیات 'ولید 40' که با کمک و مشارکت نیروهای امنیتی و با محوریت نیروهای ملی و ویژه از 20 اسفند ماه 1397 به منظور پاکسازی مناطق چمتال و دولت‌آباد استان بلخ شروع شده بود ، خبر داد.

در این پاکسازی 10 تن از تروریست های پنهان شده کشته یا زخمی شدند، که در میان کشته ها دو تن از فرماندهان کلیدی طالبان در مناطق چمتال و دولت‌آباد به نام‌های «کامران» و «مطمئن» دیده می شوند.

در این اطلاعیه آمده است که در این عملیات مناطق ینگی قلعه، چمتال مرکزی، بند ایشان، چترالی‌ها، قندهاری‌ها، سنگلاخ و بابه قشقار مربوط شهرستان چمتال، قریه‌جات وزیرآباد، سلطان خواجه ولی، طلوء، تغاره‌کوی، نو وارد، الیقچی، الیقچی بالا و پایین، سالارزی، بوکه، نو وارد بوکه و چمن بوکه از توابع استان بلخ و همچنین مناطق خاله بچگان، متانی‌ها، بیدو، صدر آباد، چاهی، چهارباغ سیدان و ده‌دراز از توابع شهر ستان دولت‌آباد از وجود دشمنان مردم افغانستان پاکسازی شدند.

همچنین در این عملیات تعداد زیادی مین دست‌ساز و تجهیزات نظامی، مواد مخدر و مهمات مختلف توسط نیروهای امنیتی کشف و منهدم شد.

گفته می شود که مرحله دوم این عملیات ولید 40 از روز پنجشنبه 8 فروردین ماه سال جاری در برخی مناطق بلخ از سر گرفته خواهد شد.

وزارت دفاع ملی افغانستان نیز امروز اطلاعیه داد و گزارش برخی رسانه‌ها را مبنی بر تلفات سنگین نیروهای امنیتی دولت افغانستان را در منطقه نادعلی استان هلمند نادرست و بی ‌اساس خواند.

در اطلاعیه این وزارتخانه آمده است که در حملات هلمند که چهار ساعت به طول انجامید، چهار تن از سربازان پس از درگیری با شورشیان طالبان جان باختند و چهار تن دیگر نیز زخمی شدند.

اما خبرگزاری آوا به نقل از 'محمد هاشم الکوزی' نماینده استان هلمند و رئیس کمیته دفاعی مجلس سنا نوشته بود که در حمله گروه طالبان به منطقه سنگین ، 48 سرباز ارتش ، 10 نیروی پلیس محلی و هفت سرباز ملی جان باخته اند و 38 تن دیگر نیز زخمی شده اند./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید