وزیر خارجه آمریکا گفت: امریکا با طالبان برای امنیت شهروندانش مذاکره میکند.

به گزارش سلام نو،.در پی اعتراض مقامات افغان به پنهانکاری آمریکا در مذاکرات صلح با طالبان وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن برای تضمین امنیت شهروندان آمریکایی و زمینه سازی آغاز مذاکرات مستقیم طالبان با دولت افغانستان تلاش می‌کند.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: در مذاکرات با طالبان به پیشرفت‌های دست یافته‌ایم، ما می‌دانیم که با چه گروهی در حال مذاکره هستیم و هدف نهایی مان از این مذاکرات چیست.

وی تاکید کرد که بزرگترین هدف ما از مذاکره با طالبان تامین منافع و تضمین امنیت شهروندان آمریکا است.

وزیرخارجه آمریکا در ادامه اظهاراتش آغاز مذاکرات بین‌الافغانی را نیز یکی از اهداف مذاکرات آمریکا با طالبان عنوان کرد.

این در حالی است که اخیرا تردیدها درباره قصد و نیت آمریکا در مذاکرات صلح با طالبان افزایش یافته است و این کشور به تلاش برای معامله پنهانی با این گروه متهم است.

در چند روز اخیر تنش‌ها بین دولت افغانستان و آمریکا بر سر مذاکرات صلح با طالبان افزایش یافته است زیرا آمریکا اهداف دیگری در مذاکرات صلح با طالبان دنبال می‌کند.

با این حال، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که واشگتن می‌خواهد طالبان به صورت مستقیم با دولت افغانستان وارد مذاکرات صلح شود تا جنگ در این کشور خاتمه یافته و صلح برقرار شود.

اخیرا «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان  از رویکرد آمریکا در مذاکرات صلح انتقاد کرده و آمریکا را به تلاش برای حذف دولت افغانستان از معادلات صلح متهم کرده بود./تسنیم

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید