نماینده مردم تهران در مجلس گفت:  از دولت و رئیس جمهور به عنوان فرمانده جنگ اقتصادی انتظار می‌رود با استفاده از تجمیع ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و رسانه‌ای، در پنج حوزه حاکمیت، دولت، شبه دولتی‌ها و شبه خصوصی‌ها، نهادهای عمومی غیر دولتی و بخش خصوصی در جهت هم افزایی و حل مشکلات مردم بکوشد.

به گزارش سلام نو، محسن علیجانی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه) ضمن ابراز هم دردی با مردم مسلمان نیوزیلند و محکوم کردن حمله تروریستی اخیر، گفت: از معیارهای دوگانه مدعیان حقوق بشر به شدت متاسفیم. بی شک خون شهدا عاملان آن را رسوا خواهد کرد.

وی با اشاره به عید نوروز و روز پدر گفت: پدرانی هستند که شرمنده همسر و فرزندان خود به اعتکاف درونی و راز و نیاز با پروردگارشان پرداخته و انتظار معجزه از جانب خداوند برای پاسخ به پرسش‌های کودکان‌شان دارند. پرسش کودکان این است که عیدی من چیست؟ اینجانب به عنوان نماینده مردم قسم یاد می‌کنم که این استقامت و گام‌های محکم صبورانه مردم برای رسیدن به آرمان‌ها و اقتدار ایران عزیز است و زهی خیال باطل که دشمنان ما به دنبال نشان دادن ناکارآمدی جمهوری اسلامی، فروپاشی اقتصادی، افزایش خیل بیکاران، کاهش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی و جایگزین کردن شعار نان، کار و آزادی به جای شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بوده و در نهایت به آشفتگی‌های سیاسی می‌اندیشند.

نماینده مردم تهران، ری و اسلامشهر با اشاره به این فرموده امام (ره) مبنی بر این که مجلس است که اساس یک کشور را به اصلاح می‌کشاند، گفت: نقش مجلس در هدایت امور و حل مشکلات کشور بسیار حیاتی است. مجلس باید ضمن نظارت و هدایت دولت او را در سختی‌ها و مشکلات و به خصوص در شرایط فعلی تنها نگذارد. خوشبختانه مجلس دهم به جای پرداختن به حاشیه‌ها با تمرکز بر رفع مشکلات معیشتی، گرانی‌ها و جلوگیری از بیکاری و رفع موانع تولید در سال آینده با قدرت بیشتری نقشه‌های دشمن را خنثی خواهد کرد.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در ادامه نطق خود تاکید کرد: از دولت و رئیس جمهور به عنوان فرمانده جنگ اقتصادی انتظار می‌رود با استفاده از تجمیع ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و رسانه‌ای، در پنج حوزه حاکمیت، دولت، شبه دولتی‌ها و شبه خصوصی‌ها، نهادهای عمومی غیر دولتی و بخش خصوصی در جهت هم افزایی و حل مشکلات مردم بکوشد و با دیپلماسی فعال خارجی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در منطقه با قدرت به حل مشکلات کشور و به خصوص اقشار آسیب پذیر بپردازد.

علیجانی ضمن عرض تبریک ریاست حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بر قوه قضائیه گفت: از ایشان انتظار می‌رود برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی، سلاطین، سلطان سازان و رانت خواران و رانت سازان و به ویژه اخلال گران بازارها داشته باشد و اقدامات پیشگیرانه‌ای در جهت کاهش تشکیل پرونده‌های کثیر در نهاد قضائی و جرم زدایی از احکام صادره و برقراری عدالت در تمام سطوح فارغ از جهت گیری سیاسی به نفع توده‌های مردم داشته باشند.

نماینده مردم تهران با اشاره به وضعیت جریانات سیاسی وحدت را ضروری دانست و تصریح کرد: توقع از این جریانات این است که با احترام به سلایق یکدیگر در گام دوم انقلاب به مردم میدان داده و به رأی اکثریت و قضاوت صندوق‌ها تمکین کند. این خود به معنای توسعه سیاسی و مردم سالاری و گامی مهم در تمدن سازی است. این وحدت و مودت زمینه عبور ایران از تحریم و پشت سر گذاشتن مشکلات و رسیدن به رشد و پیشرفت کشور و اقتدار جهانی ایران در آینده‌ای غریب‌الوقوع را فراهم می‌سازد.

علیجانی ضمن تشکر از مردم به خاطر تحمل فشارهای اقتصادی از دولت خواست که با برنامه ریزی دقیق‌تر و نظارت بیشتر بر توزیع عادلانه ارز نظارت ویژه‌ای به قیمت کالاهای اساسی داشته و تنظیم بازار را به ویژه در شب عید جدی بگیرد.

نماینده مردم تهران در پایان، گفت: استان تهران بر خلاف تصور عموم از نظر فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و سلامت از سرانه پایین‌تری نسبت به سایر استان‌ها برخوردار بوده و از بافت فرسوده، حاشیه نشینی و آسیب‌های اجتماعی جدی به شدت رنج می‌برد. از دولت و وزرا می‌خواهم که به شهرستان‌ها و مناطق محروم این استان توجه بیشتری کنند./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید