استفاده کردن از ضد آفتاب یکی از موارد مهمی است که در طول روز باید به آن بسیار اهمیت داده شود. برخی از افراد بر این تصور هستند که با دیدن آفتاب باید از کرم استفاده نمود اما باید به این نکته توجه کرد که به زمان استفاده از آن باید بسیار توجه کرد.

یکی از نکات استفاده از کرم ضد آفتاب این است که باید از نمونه ای استفاده کنید که هم محافظت از UVA و هم از UVB داشته باشد.

شما باید از پوست خود در برابر اشعه های ماورای بنفشUVB و UVA محافظت کنید؛ زیرا نوع B باعث می شود که پوست آفتاب سوخته شده و نوع A باعث افزایش ابتلا به سرطان پوست می شود.

کرم ضد آفتابی باید انتخاب شود که دارای کسید روی یا دی اکسید تیتانیوم است زیرا باعث مسدود شدن هر دو اشعه های UVA و UVB می شود.

استفاده از کرم های ضد آفتاب با SPF30  یا بالاتر

همیشه در هنگام خرید کرم ضد آفتاب خود از نمونه هایی با SPF30  یا بالاتر را انتخاب کنید زیرا این SPF ها باعث جذب و منعکس شدن اشعه های خورشید می شوند و از آسیب زدن به پوست شما جلوگیری می کنند.

باید به این نکته توجه کرد که از SPF های بسیار بالا استفاده نکنید زیرا برخی از افراد بر این تصور هستند که هر قدر SPF  کرم ضد آفتاب آن ها بیشتر باشد به راحتی می توانند در برابر نور خورشید ایستاده و محافظ خوبی برای پوست آن ها است در حالی که این طور نیست و باید در انتخاب SPF های کرم ضد آفتاب دقت کنید.

استفاده از کرم ضد آفتاب نیم ساعت قبل از بیرون رفتن

باید نیم ساعت قبل از آنکه قصد بیرون رفتن دارید کرم ضد آفتاب بزنید زیرا در این مدت کرم ضد آفتاب جذب پوست شما می شود و حتما به اندازه کافی از کرم استفاده کنید؛ به طوری که کرم ضد افتاب تمامی سطح پوست را بپوشاند.

استفاده از کرم ضد آفتاب هردو ساعت یک بار

هنگامی که از کرم ضد آفتاب استفاده می کنید جذب پوست شده و پاک می شود به همین خاطر باید توجه کنید هر دو ساعت یک بار کرم ضد آفتاب خود را به اندازه مناسب بر روی سطح پوست خود بزنید.

باید توجه داشت که برخی از مواقع و به دلایل شرایطی که در معرض نور شدید آفتاب قرار دارید باید هر ۶۰تا ۹۰دقیقه از کرم ضد آفتاب خود استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید