۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
کد خبر: 9578503

استفاده از اسکراب لب می تواند به افزایش زیبایی لب منجر شود.<br/>گفتنی است اسکراب  لب باعث از بین رفتن خشکی‌ها و ترک‌های روی لب خواهد شد.

متاسفانه امروزه هزینه اسکراب لب های موجود در بازار بالا می باشد اما این در حالی است که می توان در خانه اقدام به تهیه اسکراب لب کرد به گونه ای که دیگر هیچ عوارضی شما را تهدید نکند.

اسکراب کدو حلوایی

اسکراب کدو حلوایی از موثرترین اسکراب های موجود است چرا که طبق نظر سنجی های به عمل آمده این اسکراب بیشترین تاثیر را دارد.

اسکراب با طعم کدو حلوایی از کیفیت بالا و  مزایای بیشماری برخوردار است.

طرز تهیه اسکراب کدو حلوایی

بدیهی است برای تهیه اسکراب کدو حلوایی نیاز به شکر قهوه‌ای، قهوه و کدو حلوایی می باشد.باید مواد مذکور را در  داخل ظرف مناسب با هم مخلوط کرد.

لازم به ذکر است که شکر قهوه ای و قهوه خاصیت لایه برداری دارند، همچنین قهوه از آنتی اکسیدان بالایی برخوردار می باشد و اما در مقابل  شکر حاوی اسید گلیکولیک طبیعی است که می تواند به زیبایی لب ها کمک کند.

باید در نظر داشت که شکر بهترین آبرسان طبیعی است از این رو استفاده از شکر در اسکراب می تواند خشکی و پوسته پوسته شدن لب را از بین ببرد.

از طرف دیگر باید متذکر شد که کدو حلوایی نیز عاملی برای رشد و تکثیر سلول‌های پوست و همچنین حاوی برخی از ویتامین‌ها مانند A و E  می باشد که خود می تواند به شفاف شدن لب ها کمک کند از این رو افرادی که دارای لب های تیره استفاده از این اسکراب می تواند برای آنها بسیار تاثیرگذار باشد به گونه ای که در کوتاه ترین زمان ممکن دیگر از تیرگی لب ها اثری نخواهد ماند.

اسکراب عسل

یکی دیگر از اسکراب های خانگی موثر برای زیباسازی لب ها اسکراب عسل می باشد که برای تهیه آن باید از عسل، روغن نارگیل، کره شیا و جوز هندی استفاده کرد.

لازم به ذکر است که عسل دارای خواص ضد پیری است از این رو  می‌تواند منجر به جوانسازی لب‌ها شود، همچنین روغن نارگیل نیز می تواند رطوبت لازم لب را تامین کند و مانع از بروز عفونت نیز شود و جوز هندی نیز از خواص ضد باکتریایی و کاهش دهنده التهاب برخوردار می باشد، بنابراین می تواند برای زیباسازی لب گزینه ماسبی باشد.

کره شیا نیز یکی دیگر از مواد لازم اسکراب عسل می باشد . جالب است بدانیم که کره شیا کلاژن ساز مناسبی می باشد به گونه ای که می تواند منجر به تسریع بهبود لب کمک کند.

در پایان باید خاطر نشان کرد برای پاک کردن اسکراب از روی لب باید از یک مسواک استفاده کرد تا بدین طریق هم به راحتی اسکراب را از روی لب برداشت و هم اینکه با استفاده از مسواک خون رسانی به لب ها را نیز افزایش داد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید