سفیر رومانی در اسلام‌آباد تاکید کرد گفت وگو هند و پاکستان تنها راه حل مسالمت آمیز تنش میان دو کشور شبه قاره است.

به گزارش سلام نو،'نیکولا گویا' سفیر رومانی در اسلام آباد روز شنبه در گفت وگویی اظهار داشت، اتحادیه اروپا تمام تلاش خود را برای گفت وگو بین هند و پاکستان برای حل تنش بین هند دو کشور به کار می گیرد.

سفیر رومانی در اسلام‌آباد تاکید کرد گفت وگو هند و پاکستان تنها راه حل مسالمت آمیز تنش میان دو کشور شبه قاره است.

وی با تقدیر از مواضع پاکستان دراستقبال از مذاکرات بین اسلام آباد و دهلی نو تصریح کرد اقدامات اخیر دولت عمران خان در کاهش تنش بسیار سازنده است.

'نیکولا گویا' با بیان اینکه اتحادیه اروپا به نهایی کردن «برنامه استراتژیک» با پاکستان نزدیک است، گفت این طرح چارچوبی برای توسعه و پیشرفت در آینده را فراهم می کند.

فدریگو موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه نیز پیش از این در تماس تلفنی با شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان خواهان رفع تنش و حل بحران به وجود آمده میان دو کشور از طریق مذاکرات شده بود.

فدریگو موگرینی همچنین در پیامی مشابه به وزارت خارجه هند نیز از طرف هندی خواست تا هر چه زودتر به تنش موجود پایان دهند.

به دنبال حمله انتحاری 14 فوریه (25 بهمن) گروه تروریستی موسوم به «جیش محمد» به نیروهای هندی در پولوامای کشمیر و کشته شدن دستکم 41 تن از آنها به تنشی دنباله‌دار میان هند و پاکستان تبدیل شد.

جنگنده‌های هندی سه‌شنبه گذشته به مواضع گروه‌های تروریستی مستقر در پاکستان حمله کردند و گفته می‌شود، 200 تا 300 تن از آنها را کشتند.

در پی تشدید تنش بین اسلام‌آباد و دهلی‌نو، «عمران خان»، نخست‌وزیر پاکستان، خطاب به‌طرف هندی گفت: بیایید مسیر جدیدی برای مذاکره بازکنیم./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید