در این مطلب، اول به موضوع جمعیت فراوان کانگورو در استرالیا می پردازیم و سپس نگاهی به جزیره ای با این نام خواهیم داشت.

استرالیا یکی از کشورهایی ست که شبیه به یک نقاشی رنگارنگ است و طبیعت بسیار زیبایی دارد. این کشور به دلیل وجود شهرهای مدرن، بسیار مهاجر پذیر است و جذب گردشگر هم دارد.

استرالیا جزء کشورهایی ست که هم کانگوروهای فراوان و هم این که جزیره های متعددی دارد و جالب این است که یکی از این جزیره ها کانگورو نام دارد که در رده ی سومین جزیره ی بزرگ این کشور می باشد.

در این مطلب، اول به موضوع جمعیت فراوان کانگورو در استرالیا می پردازیم و سپس نگاهی به جزیره ای با این نام خواهیم داشت.

افزایش جمعیت کانگوروها؛ معضلی در استرالیا

استرالیا کشوری ست که با یک مشکل و بحرانی روبروست و آن هم این است که جمعیّت کانگوروهای این کشور به قدری زیاد است که مقام های این کشور را کلافه کرده است.

تعداد کانگوروهای استرالیا در سال 2016 حدود 45 میلیون برآورد شده که تقریبا دوبرابر جمعیّت انسانی استرالیا به حساب می آید. بارش زیاد و افزایش منابع غذایی از دلایل اصلی رشد سریع جمعیّت کانگوروها به حساب می آیند. استرالیا جزء کشورهایی ست که قوانین سختی برای کشتن حیوانات وضع کرده است به طوری که هر ایالتی برای کشتار با هدف استفاده تجاری، بر اساس طرح پایداری محیط زیستی مجوز صادر می کند.

جمعیت این کانگوروها آنقدر افزایش یافته که زمین داران و بوم شناسان استرالیایی درخصوص افزایش جمعیّت آن ها و تاثیرات محیط زیستی هشدار داده و از استرالیایی ها درخواست کرده اند که بیشتر گوشت کانگورو مصرف نمایند.

جمعیّت کانگوروهای استرالیا در سال 2010 میلادی 27 میلیون بود که این رقم بسیار بالایی ست. هرساله بر سر کُشتار کانگوروها بحث و مناقشه هایی وجود دارد به طوری که مخالفان می گویند هیچ دلیلی وجود ندارد که کاهش تعداد کانگوروها به محیط زیست کمک کند.

در استرالیا وقتی حیواناتی شکار می شوند از پوست آن ها برای اهداف تجاری و صادرات استفاده می شود اما گوشت آن ها  اغلب به دلیل نبود تقاضا و استقبال نکردن مردم فاسد می شود.

کانگورو، حیوان ملی استرالیا می باشد از اینرو خوردن گوشت آن به نوعی شرم آور محسوب می شود.

جزیره کانگورو؛ سومین جزیره بزرگ

جزیره کانگورو در کشور استرالیا واقع شده است و از حیات وحش متنوع و زیبایی برخوردار است.

این جزیره به دلیل تضادهای چشمگیری که دارد به عنوان گالاپاگوس استرالیا نیز شناخته شده است.

در جزیره کانگورو موادغذایی در سطح جهانی پرورش داده می شود و میراث بسیاری در آن وجود دارد به همین دلیل جزء سومین جزیره ی بزرگ می باشد زیرا طول آن 155 کیلومتر و عرض آن 55 کیلومتر می باشد.

جزیره کانگورو مکان مناسبی برای افراد گردشگر و ماجراجویی ست که به فضایی دور از تنش های روزمره علاقه مند هستند.

در این جزیره، کانگوروها، فیل ها، دلفین ها و پنگوئن هایی وجود دارد که آزادانه و به دور از هرگونه محدودیتی برای خود جست و خیز می کنند.

این جزیره یک حیات وحش حقیقی در کشور استرالیا می باشد و به دلیل این که از منطقه اصلی فاصله دارد تغییرات کمی در آن انجام شده است.

حیواناتی مثل روباه و خرگوش اجازه ی وارد شدن به جزیره کانگورو را ندارند زیرا ممکن است خطراتی برای این جزیره به وجود آورند.

افرادی که علاقه مند هستند به این جزیره سفر کنند می توانند با استفاده از اتومبیل به آن جا رفته و از جاده های آن و مشاهده ی انواع حیات وحش و حیوانات بومی موجود در آن جا لذت ببرند.

در قسمت جنوبی جزیره ی کانگورو یک پارک حفاظت شده ای وجود دارد که مناسب افرادی ست که از دیدن شیرهای دریایی لذت می برند.

آب های این جزیره شفاف و زلال هستند و حتی با وجود شرایط آب و هوایی مناسب صرفاً کوسه ها می توانند در آن جا شنا کنند.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید