۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 8682341

وزیر خارجه روسیه به کشورهای عربی قطر، امارات و عربستان سفر خواهد کرد تا با مقامات این کشورها دیدار و گفت و گو کند.

به گزارش سلام نو، لاوروف در چارچوب برنامه سفر خود به قطر، با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه و خالد العطیه وزیر دفاع قطر دیدار و مذاکره خواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه سپس از دوحه راهی ریاض خواهد شد تا با ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی دیدار کند.

دیدار با «ابراهیم العساف» وزیر امور خارجه و «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان نیز از دیگر برنامه هایی است که برای لاوروف در عربستان تدارک دیده شده است.

وزیر کهنه کار روس ها که بیش از یک دهه است سکان هدایت سیاست خارجی روسیه را برعهده دارد پس از پایان ماموریت خود در عربستان، راهی کویت می شود تا با صباح الاحمد الجابر الصباح امیر این کشور و صباح الخالد الصباح وزیر خارجه کویت دیدار و مذاکره کند.

امارات آخرین ایستگاه مد نظر دیپلمات بلند پایه روسیه است او در این کشور قرار است با محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی و طحنون بن زاید مشاور امنیت ملی امارات و عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه دیدار و گفت وگو کند.

انتظار می رود لاوروف در این سفر درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و کمک به بهبود روابط دمشق با کشورهای عربی، بازگشت آوارگان سوری به کشور خود و اوضاع ادلب تبادل نظر کند.

گفت وگو درباره مسائل امنیتی و تهدیدات موجود در منطقه خلیج فارس و نیز مسائل مربوط به مقدمات اجلاس روسیه- کشورهای عربی خلیج فارس از موضوعات دیگری است که بررسی خواهد شد.

گفتنی است، رئیس جمهوری روسیه به تازگی گفته است که طرحی برای تشکیل ساختاری در جهت عادی سازی و بهبود اوضاع سوریه پس از غلبه و پیروزی کامل بر تروریست ها مطرح است.

وی توضیح داد: هدف این است که همه طرف های ذینفع از جمله دولت سوریه، مخالفان دولت، کشورهای منطقه و همه طرف هایی که در این مناقشه درگیر هستند گروه کاری یا تشکیلاتی را تشکیل دهند که به عادی سازی اوضاع سوریه پس از غلبه بر تروریست ها بپردازد.

پوتین اظهار داشت: این مساله با خروج همه نیروهای نظامی از سوریه و احیای کامل دولت سوریه و حفظ تمامیت ارضی این کشور مرتبط است، ما همواره بر ضرورت این امر تاکید کرده و آن را مطابق با موضع روسیه می دانیم.

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که این ایده را اخیرا (چهارشنبه گذشته درمسکو) در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل مطرح کرده است./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید