استفاده از مکمل های آهن می تواند جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز باشد از این رو می توان اقدام به مصرف اسفناج، پسته، جعفری، چغندر قند، عدس، جو و کلم بروکلی کرد.

امروزه به دلیل افزایش قیمت گوشت بسیاری از افراد مجبور به حذف آن از وعده های غذایی روزانه خود هستند که اگر این مهم به درستی صورت نگیرد می تواند منجر به کمبود برخی از ویتامین ها در بدن و یا بروز برخی از بیماری ها شود.

گفتنی است حذف گوشت قرمز باید به صورت هوشمندانه صورت بگیرد ، از این رو باید از یک برنامه غذایی مخصوصی پیروی کرد.

به طور کلی باید در نظر داشت برای حذف گوشت قرمز باید یک سری مواد غذایی دیگر را جایگزین کرد که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

مصرف متعادل تخم مرغ

بدیهی است  تخم مرغ یک غذای کامل و سرشار از پروتئین حیوانی است، از این رو برای افرادی که قصد حذف گوشت قرمز از برنامه غذایی خود دارند می تواند جایگزین مناسبی باشد.

لازم به ذکر است بر خلاف تصور عامه مردم که مصرف تخم مرغ منجر به افزایش کلسترول خون می شود باید متذکر شد که محققان ثابت کرده اند که مصرف روزانه یک تخم مرغ می تواند سلامت قلب را تضمین کرد و به هیچ وجه باعث افزایش کلسترول خون نیز نمی شود.

شما می توانید اگر گوشت قرمز مصرف نمی کنید و در صورتی که دچار کلسترول بالا نیستید، روزانه از مزایای این ماده غذایی سود ببرید. هنگام خرید تخم مرغ، سعی کنید که نوع ارگانیک آن را انتخاب کنید.

استفاده از لبنیات

به طور حتم مصرف لبنیات نیز می تواند جایگزین مناسبی برای حذف گوشت قرمز باشد از این رو توصیه می شود از لبنیات کم چرب استفاده شود چرا که استفاده از لبنیات پر چرب می تواند منجر به می تواند مشکلاتی را در روند هضم ایجاد کند.

استفاده از آرد

یکی دیگر از مواد غذایی جایگزین گوشت قرمز استفاده از آردهای تصفیه شده است، اما باید متذکر شد که استفاده از آرد می تواند منجر به افزایش وزن در افراد شود همچنین عاملی برای ابتلا به سوءتغذیه نیز خواهد بود از این رو متخصصان تغذیه توصیه می کنن به جای مصرف آرد از سبزیجات و میوه های تازه استفاده کرد تا بتوان سلامت فرد ارتقا یابد و هم اینکه می تواند سلامت پوست را نیز تضمین کند.

مصرف ماهی

استفاده از ماهی نیز می تواند جایگزین مناسب دیگری برای حذف گوشت قرمز باشد اما باید در انتخاب ماهی مناسب دقت بسیاری داشت چرا که انتخاب ماهی های بزرگ چرب مانند ماهی آزاد یا تن حاوی مقادیر زیادی فلزات سنگین است که مصرف آن می تواند برای کودکان و مادران باردار بسیار خطرناک باشد اما در مقابل مصرف  ماهی های چرب مانند ماهی ساردین و ماهی سفید می تواند برای سلامت افرادبسیار مفید باشد.

مصرف منابع کلسیم

یکی دیگر از جایگزین های اصلی برای حذف گوشت قرمز استفاده از منابع کلسیم مانند شیر،دانه کنجد، کلم بروکلی، بادام و مواردی از این دست می باشد.

مصرف کافی آهن

شایان ذکر است استفاده از مکمل های آهن می تواند جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز باشد از این رو می توان اقدام به مصرف اسفناج، پسته، جعفری، چغندر قند، عدس، جو و کلم بروکلی کرد.

در پایان باید خاطر نشان کرد استفاده گندم ، جو، نخود فرنگی و حبوبات نیز می تواند جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز باشد.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید