ایشان عذرش موجه است و خیلی تهمت های دیگر هم زده است. آقای کریمی قدوسی هرچه می خواهد می گوید و ظاهرا یک حاشیه امنیت هم دارد.

سلام نو – سرویس سیاسی: مصطفی هاشمی طبا معتقد است کریمی قدوسی، نماینده مشهد که از حاشیه امنیت برخودار است با مواضعش عملکرد شورای نگهبان را زیر سوال می‌برد.

به گزارش سلام نو، از وقتی پای جواد کریمی قدوسی به شبکه اجتماعی توییتر باز شده مواضع عجیب و غریب او هرازچندگاهی واکنش های زیادی را به همراه داشته است. نماینده مشهد گفته است: 50 درصد این مجلس به دنبال فروپاشی نظام جمهوری اسلامی است. سران فتنه در پی فروپاشی نظام بودند و امروز پنجاه درصد نمایندگان پشت تریبون می ‌روند و از سران فتنه دفاع می ‌کنند.

چندی پیش هم اتهام بدون سند او به رییس دولت اصلاحات جنجال برانگیز شد. او در توییتی کاندیداتوری میرحسین موسوی در سال 88 را به پادشاه فقید عربستان ربط داده بود و گفته بود محمد خاتمی برای جلب حمایت سعودی برای نامزدی میرحسین به ریاض رفته بود.کریمی قدوسی در ادامه گفته بود: "در آن جلسه عبدالله خطاب به خاتمی می‌گوید: چرا ایران در منطقه و کشورهای عربی فعال است، می‌خواهید دستور بدهم ایران را روی سرتان خراب کنند؟ خاتمی در پاسخ می‌گوید: اعلی حضرتا در صورت رأی آوردن ما، از هر کجا که امر بفرمایید خارج می‌ شویم" هرچند وکیل خاتمی از شکایت رییس دولت اصلاحات از کریمی قدوسی خبر داده است اما هنوز خبری مبنی بر رسیدگی به این شکایت منتشر نشده است.

کریمی قدوسی شب گذشته هم در توییتر خود در واکنش به حواشی اخیر نسب به توییت هایش نوشت: نمایندگان کلیدی اصلاحات و لیست امید که حامی جاسوسان محکوم به حبس درّی‌اصفهانی و محکوم به اعدام پرونده محیط زیست می باشند وبه دنبال اصلاح آیین دادرسی به نفعشان هستند، ازمواضع و اقدامات خود دراین راستا برائت بجویند واین لکه ننگ را ازکارنامه خودپاک کنند تا متهم به حمایت ازجریان برانداز نباشند.

مصطفی هاشمی طبا، معاون اسبق رییس جمهور و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 در واکنش به حواشی ایجاد شده درباره مواضع اخیر نماینده مشهد به سلام نو گفت: اگر  واقعا نیمی از نمایندگان مجلسی که شورای نگهبان آنها را تایید کرده برانداز هستند پس شورای نگهبان وضعش خیلی خوب نیست.

این فعال سیاسی افزود: ایشان عذرش موجه است و خیلی تهمت های دیگر هم زده است. آقای کریمی قدوسی هرچه می خواهد می گوید و ظاهرا یک حاشیه امنیت هم دارد.

اصولگرایان و تلاش برای برائت از کریمی‌قدوسی

اصولگرایان هم نسبت به کریمی قدوسی موضع منفی دارند. هرچند جدا کردن جبهه پایداری تشکل متبوع کریمی قدوسی از دیگر اصولگرایان با توجه به جریانی که اصولگرایان را در سال های اخیر راهبری کرده است، کار سختی است با این حال مواضع نماینده مشهد آن قدر تند و تیز هست که چهره های سیاسی که خود را متعلق به جریان اصولگرایی می دانند از او اعلام برائت کنند.

عباس سلیمی نمین در گفت و گو با سلام نو با اشاره به تندرو بودن کریمی قدوسی اظهارنظر درباره اظهارنظرات بی پایه او را بی فایده دانست. کاتب، نماینده اصولگرای مجلس هم بیان کردن چنین صحبت‌ هایی را به دور از منافع ملی و نظام دانسته و گفته است: آیا چنین حرفی بیانگر این موضوع نیست که در واقع نیمی از مردم خواهان براندازی نظام هستند و چنین صحبت ‌هایی چه تاثیری بر جامعه می ‌تواند بگذارد. بیان چنین جملاتی اهانت به شعور و فهم مردم است.

به نظر می رسد جنجال های کریمی قدوسی تمامی ندارد و او به هرشکلی تلاش می کند در صدر اخبار خود را نگه دارد. غالبا هم از استراتژی هجمه به شخصیت های معروف استفاده می کند. یک روز ظریف، یک روز خاتمی، یک روز مطهری و ... . او البته در این سالها نشان داده که خیلی احترام به نظر مخالف برایش اهمیتی ندارد. او در توییتی که امروز منتشر کرده است گفته است: کسانیکه امروز سخن بنده را به خود گرفته‌ اند و برافروخته شده ‌اند، حرص و ولع و شعف و سرخوشی خود را از دیدار با یک فرد معارض و حامی براندازی نظام اسلامی به ‌یاد آورند، همین امروز ازاین اقدام خلاف  امنیت کشور برائت بجویید و توبه نمایید، بلکه اتهام همراهی با براندازان و معارضین از گردنتان ساقط شود.

آنچه مشخص است مواضع بعضا توهین آمیز نماینده مشهد در مسیر همبستگی و منافع ملی نیست. به تعبیر علیرضا رحیمی دفاع از ولایت فقیه، ابزار تفرقه‌ افکنی جماعتی شده است. جماعتی که خیلی هم مشخص نیست مواضعشان از سر ولایتمداری باشد.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید