سفیر ایران با همتای ایتالیایی خود دیدار و گفت و گو کرد و بر علاقمندی مقامات ایرانی جهت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین و بویژه گسترش همکاری های استانی بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش سلام نو، سفیر جمهوری اسلامی در ایتالیا در این دیدار با یادآوری رشد چشمگیر حجم مبادلات تجاری دو کشور ایران و ایتالیا در سال های اخیر تاکید کرد که ایتالیا در سال 2017 نخستین شریک تجاری ایران در میان کشورهای اروپایی شد.

سفیر کشورمان در این ملاقات با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های اقتصادی و تجاری استان آذربایجان شرقی و علاقمندی مقامات آن استان برای همکاری با استان امیلیا رومانیا، ابراز امیدواری کرد که با نهایی شدن و امضای سند همکاری بین دو استان یاد شده در چند ماه آینده، بستر و چارچوب مشخصی برای تعاملات تجاری و اقتصادی و فرهنگی در سطح استانی فراهم شود.

استاندار امیلیا رومانیا نیز در این دیدار ضمن تشریح قابلیت ها و ظرفیت های استان متبوع خود، از گسترش تعاملات با جمهوری اسلامی ایران و بویژه همکاری با استان آذربایجان شرقی استقبال و ابراز علاقه کردو امضای یادداشت تفاهم در این رابطه را مبنای مناسبی جهت حرکت به جلو در پرتو تعاملات ملی دو کشور دانست.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا همچنین پیش از دیدار به منظور بررسی راه های توسعه ارتباطات میان شرکت های بخش خصوصی دو کشور، نشست مشترکی را با 10تن از روسای سازمان ها و اتحادیه های تجاری -اقتصادی و بانکی این استان از جمله اتحادیه اتاق های بازرگانی، کنفدراسیون صنایع، کنفدراسیون ملی صنایع دستی، کوچک و متوسط برگزار کرد./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید