خزلی خرازی با اشاره به ویژگی‌ها بازار بورس گفت: متخصصین بورس در تمام این سال‌ها گفته‌اند که سرمایه‌‌گذاری مستقیم در بازار بورس یعنی خرید و فروش سهام یک امر تخصصی، پیچیده و پرریسک است و به هیچ عنوان به عموم مردم توصیه نمی‌کنیم که به شکل مستقیم وارد بورس شوند.

سلام نو – سرویس اقتصادی: بازار ملتهب ایران و تورم رو به افزایش، مردم را به تبدیل سرمایه‌ها و داشته‌هایشان سوق داده است. یکی به فکر خرید ملک است و دیگری به فکر خرید طلا و سکه و کس دیگری دنبال خرید دلار و پوند.

یکی دیگر از بازارهایی که این روزها متقاضی زیادی دارد بورس است، بورسی که از دور بسیار جذاب و وسوسه کننده است به خصوص اگر اخبار هر روزه شکستن شاخصش را در تلویزیون و رادیو دنبال کنید.

بورس هر چند در ایران کم سابقه نیست ولی ورود عمومی مردم به آن آن چنان هم پر سابقه نیست و در سال‌های اخیر است که مردم به فکر ورود مستقیم و ریسک کردن در این بازار افتاده‌اند.

حالا در این بورس پیچیده چه چیزی باید خرید؟ اصلا چطور باید وارد بورس ایران شد؟ آیا هم چنان بورس ایران بازار جذابی است و ظرفیت سرمایه گذاری و رشد را دارد؟

حسین خزلی خرازی کارشناس بازار سرمایه و بورس ایران در گفت‌وگو با سلام نو با اشاره به مزایای بازار بورس در دوران فعلی این بازار را هم‌چنان مستعد رشد دانست ولی تاکید ورود مستقیم به این بازار برای عموم مردم ریسک بالایی دارد و بهتر است متقاضیان سرمایه‌گذاری به بورس سرمایه‌گذاری بلند مدت را انتخاب کنند که ریسک کمتری دارد.

خرید و فروش سهام یک امر تخصصی، پیچیده و پرریسک

وی با اشاره به ویژگی‌ها بازار بورس گفت: متخصصین بورس در تمام این سال‌ها گفته‌اند که سرمایه‌‌گذاری مستقیم در بازار بورس یعنی خرید و فروش سهام یک امر تخصصی، پیچیده و پرریسک است و به هیچ عنوان به عموم مردم توصیه نمی‌کنیم که به شکل مستقیم وارد بورس شوند.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر ارتباطات بازار بورس با رشد دلار و تورم گفت: به هر شکل دارایی‌های مالی به خصوص سهام ارتباط مستقیمی با تورم و قیمت ارزهای خارجی دارد و وقتی تورم و قیمت ارز خارجی رشد می‌کند، ارزش سهام هم به دلیل افزایش قیمت دارایی‌ها، املاک و کارخانه‌ها به طور طبیعی رشد می‌کند.

بورس رشد خواهد کرد

خزلی خرازی در پاسخ به این پرسش که تا چه میزان به رشد بورس امیدوار است گفت: با تورم و رشد قیمت ارزی که در سال اخیر داشتیم بورس آن‌طور که باید رشد نکرده و باوجود رشد حدود دو برابری در مهرماه هم‌چنان شاهد اختلاف ارزش بین بورس و میزان تورم هستیم که این فاصله به طور منطقی باید پر شود و بورس به تناسب میزان رشد ارز و تورم رشد کند.

این کارشناس بازار سرمایه البته ورود به بورس برای همگان را دشوار دانست و گفت: واقعیت این است که حتی کسانی که اقتصاد، حسابداری و مدیریت مالی خوانده‌اند الزاما در بورس موفق نخواهند بود چون ممکن است وقت پیگیری بازار یا مهارت کار در بازار را نداشته باشند، در نتیجه پیشنهاد ما به مردمی که مهارت سرمایه گذاری در بورس را ندارند این است که به صورت غیر مستقیم و از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بورس شوند.

مردم به سمت سرمایه‌گذاری بلند مدت بروند

وی با هشدار به مردم درباره چگونگی سرمایه‌گذاری در بورس گفت: توصیه جدی ما به مردم این است که اصلا به سمت سرمایه‌گذاری کوتاه مدت زیر یک سال و نوسان‌گیری نروند چون در این دست از سرمایه‌گذاری‌ها بازار می‌تواند با یک خبر رشد یا سقوط کند و مردم که تخصص و دسترسی سریع به معاملات آنلاین ندارند در این نوسانات ضرر می‌کنند.

این کارشناس بورس با اشاره به مزایای سرمایه‌گذاری در بورس گفت: مردم ایران مازاد پس انداز خود را زمین، خانه و طلا می‌خرند ولی باید بدانند با کمک مشاورین می‌توانند یک سهام رو به رشد بلند مدت را بخرند تا به سود برسند.

وی با تاکید ضرورت کسب مهارت برای ورود به بورس گفت: امروز با رشد طبقه جوان جامعه به ویژه خانم‌ها که ریسک‌پذریرتر هم هستند علاقه‌مندی به سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس افزایش یافته که خوب است. خانم‌هایی که در خانه هستند و به کامپیوتر دسترسی دارند با کمک مشاورین می‌توانند وارد خرید و فروش مستقیم هم بشوند و در کنار سرگرمی سود مالی مناسبی را هم دریافت کنند.

خزلی خرازی با اشاره به ریسک معامله در بورس گفت: سود ضرر معامله به هوش، آموزش و ریسک پذیری افراد بستگی دارد و هر کسی از هر جای ایران می‌تواند با آموزش وارد بورس شود و به معامله مستقیم بپردازد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید