یکی از مواردی که پزشکان برای درمان گودی زیر چشم توصیه اکید می کنند استفاده از کرم مخصوص برای گودی زیر چشم می باشد زیرا ممکن است به خاطر هیپرپیگمانتاسیون به وجود بیاید که این مشکل هم به دلیل تأثیر نور خورشید و ملاسما است.

گودی زیر چشم، ‌یکی از مشکلاتی ست که اغلب افراد با آن روبرو هستند که برخی از علل ایجاد گودی زیر چشم می تواند شامل ژنتیک، استرس، خستگی، وراثت و... باشند.

هنگامی‌که خون در زیر چشم جمع می شود گودی زیر چشم به وجود می آید که بیشتر، افراد با پوست روشن با این مشکل روبرو می شوند.

ازبین بردن و درمان گودی زیر چشم در طولانی مدت انجام می شود اما امروزه به دلیل پیشرفت در حوزه زیبایی با تزریق ژل یا چربی این مشکل برطرف می شود.

برخی از متخصصان زیبایی معتقد هستند که یکی از بهترین روش های ازبین بردن و درمان گودی زیر چشم شیوه های پزشکی مانند جراحی پلک است اما درمان های خانگی مثل کمپرس سرد، پلک زدن بیشتر در صبح، استفاده از ماسک خیار یا سیب زمینی بر روی ناحیه زیر چشم هم وجود دارند که می توانند بسیار مفید باشند.

برای این که افراد شروع به درمان گودی زیر چشم کنند باید به علت اصلی این مشکل پی ببرند.

یکی دیگر از مواردی که پزشکان برای درمان گودی زیر چشم توصیه اکید می کنند استفاده از کرم مخصوص برای گودی زیر چشم می باشد زیرا ممکن است به خاطر هیپرپیگمانتاسیون به وجود بیاید که این مشکل هم به دلیل تأثیر نور خورشید و ملاسما است.

در این شرایط، کرم هایی چون تری لوما توصیه می شود به خاطر این که حاوی هیدروکینون، اسید کوجیک، ویتامین C،K چای سبز و شیرین بیان است.

در صورتی که این گودی زیر چشم به دلیل آبی یا بنفش تیره شدن باشد نیاز به عکسبرداری دارد زیرا این کار باعث می شود علت مشخص شده و به روند کاهش این تیرگی ها کمک کند.

اغلب پزشکان به کار بردن IPL در قسمت کنار چشم را توصیه نمی کنند اما برخی از آن ها این روش را به منظور برطرف شدن رنگدانه های عروقی مثل گودی زیر چشم به کار می برند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید