توکیو از طریق کانال های دیپلماتیک نارضایتی خود نسبت به محتوای سخنان «بسیار ناشایست» رئیس مجلس را کره جنوبی را به سئول گزارش کرد.

به گزارش سلام نو، 'شینزو آبه' روز سه شنبه در مجلس ژاپن افزود: توکیو بی درنگ از طریق کانال های دیپلماتیک ناخشنودی عمیق خود نسبت به محتوای سخنان «بسیار ناشایست» رئیس مجلس را کره جنوبی را به اطلاع سئول رسانده است.

'مون هی سان' رییس مجلس ملی کره جنوبی هفته گذشته در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی گفته بود که اگر نخست وزیر ژاپن یا امپراتور این کشور، دست های این زنان سالمند را گرفته و بگویند که واقعا متاسف هستند، آنگاه همین یک عبارت، برای همیشه این مساله را حل خواهد کرد.

او گفته بود مایل است امپراتور 'آکی هیتو' که بزودی کناره گیری خواهد کرد این کار را انجام دهد.

نخست وزیر ژاپن با اشاره به اینکه از شنیدن این اظهارات شوکه شده است افزود: دولت ژاپن همچنین عذرخواهی و پس گرفتن این سخنان را درخواست کرده است.

در این حال رئیس مجلس ملی کره جنوبی در واکنش به این اظهارات گفته بود معنای محتوای سخنانش تاکید بر این بوده است که فردی در موقعیتی مهم باید صمیمانه نسبت به این موضوع عذرخواهی کند.

کره جنوبی معتقد است ارتش ژاپن در جنگ جهانی دوم از زنان کره ای سوء استفاده است از این زنان به عنوان «زنان آرامش بخش» نام برده می شود، سئول خواهان عذر توکیو به خاطر این مساله است.

به عقیده محققان ژاپنی بیش از 20 هزار و به عقیده برخی محققان مستقل تا 400 هزار زن و دختر در طول استعمار ژاپن بر منطقه در جنگ جهانی دوم، به عنوان زنان آسایشگر و بردگان جنسی، قربانی نظامی گری ژاپن شده اند./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید