یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ما به عنوان جمهوری اسلامی در بخش آموزش خوب کار کردیم اما برای بکارگیری این دانشجویان تمهیداتی نیندیشیدیم.

به گزارش سلام نو، مسعود رضایی با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، مهم‌ترین چالش کشور را «وضعیت فعلی اقتصادی و عدم اشتغال» دانست و گفت: در این چهل سال علی رغم تمام زحماتی که کشیده شده است، برنامه‌ریزی اصولی و زیرساختی برای جوانان تحصیل‌کرده‌ای که از دانشگاه بیرون می‌آیند، صورت نگرفته است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: ما به عنوان جمهوری اسلامی در بخش آموزش خوب کار کردیم. دانشگاه‌های زیادی تأسیس کردیم و دانشجویان زیادی فارغ التحصیل شده‌اند. نکته اینجاست که ما برای بکارگیری این دانشجویان تمهیداتی نیندیشیدیم. این دانشجویان به جوانان تحصیل‌کرده‌ بیکاری تبدیل شدند که متأسفانه خود چالش هستند. سن این افراد در حال بالارفتن است و حتی عده‌ای از آنها شرایط بکارگیری خود را از دست داده‌اند. اگر فکری به حال این چالش نکنیم، حل کردن آن راحت نخواهد بود و سال‌ها هم طول می‌کشد. مبارزه با این چالش تلاش همه‌ ارگان‌ها را می‌طلبد.

نماینده مردم شیراز، بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی را در زمینه‌ مسائل آموزشی دانست و اظهار کرد: بزرگترین دستاورد این است که ما در مسائل آموزشی خوب بوده‌ایم. ما توانسته‌ایم در سطح آموزش عمومی بی سوادی را ریشه‌کن کنیم. ما در آموزش عالی رشد خوبی داشته‌ایم. من می‌توانم این مورد را به عنوان یک دستاورد نگاه کنم.

رضایی در پایان در پاسخ به این پرسش که بزرگترین اشکالات تا اینجا، چه بوده است؟ گفت: موضوع ایجاد اشتغال و مسائل اقتصادی هم چالش است و هم اشکال. ما در کشور مشکل سرمایه گذاری داریم. امروزه هیچ کشوری نیست که بتواند به تنهایی در امر سرمایه‌گذاری موفق شود. من معتقدم با توجه به اینکه مسائل بین المللی ما دچار چالش‌های سیاسی شده است به موضوع سرمایه گذاری هم تأثیر گذاشته است. ما نتوانستیم سرمایه‌گذاری خوبی در این مورد انجام دهیم.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید