یکی از ایرادهایی که مخاطبان و منتقدان نسبت به طراحی صحنه مجموعه تلویزیونی«بچه مهندس۲»داشتند این بود که بسیار ضعیف و ابتدایی کار شده و برای آن ها غیرقابل باور بود.

مجموعه تلویزیونی « بچه مهندس۲» یکی از سریال هایی ست که این شب ها از شبکه دوم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

فصل اول سریال «بچه مهندس»در ماه رمضان از شبکه دوم پخش شد که مخاطبان زیادی را به سوی خود جلب کرد.

در این فصل، دوره کودکی بچه های بی سرپرست و بدسرپرستی را به نمایش گذاشت که شخصیت اصلی داستان پسر بچه ای به نام «جواد جوادی» بود.

جواد جوادی و رسول و مژگان سه نفر از شخصیت هایی بودند که در فضای خانه خورشید احساس صمیمیت بیشتری نسبت به دیگر بچه ها داشتند و در این میان، جواد با فراز و نشیب های فراوانی روبرو شد زیرا مامان صدیقه اش که مادر بیولوژیکی او نبود اما همانند مادرش بود را ازدست داد و با شرایط دشوارتری روبرو شد.

پس از مدتی، خانواده ثروتمندی به نام عباسی، مژگان دوست صمیمی جواد را به سرپرستی پذیرفتند و این موضوع باعث شد که جواد و مژگان همیشه به یکدیگر فکر کنند و خاطراتشان یادآوری شد.

در فصل دوم مجموعه تلویزیونی «بچه مهندس» جواد در حال تلاش است که بتواند خانواده مژگان را متقاعد کند تا با ازدواج هردویشان راضی شوند و علیرغم مخالفت های پدر مژگان، مادرش نسبت به ازدواج این دو رضایت قلبی دارد و از جواد می خواهد که برای دانشگاه رفتن تلاش کند و پس از کنکور دوباره بازگردد و جواد هم بعد از این که در رشته مهندسی دانشگاه امیرکبیر پذیرفته شد برای دیدن مژگان می رود که در نهایت مشخص می شود خانواده عباسی قصد رفتن به کشور آمریکا دارند و جواد و مژگان در فرودگاه با یکدیگر خداحافظی می کنند و مژگان به او قول می دهد که پایان داستان این دو خوش است و ادامه بچه مهندس در فصل بعدی آن به نمایش در خواهد آمد.

در طول پخش مجموعه تلویزیونی «بچه مهندس۲» بسیاری از مخاطبان و منتقدان به این سریال واکنش مثبت و منفی نشان دادند و آن ها که مخالف بودند به بخشی از قسمت های سریال انتقاد کردند که نخستین موضوع، عشق و داستان ازدواج دو دختر و پسر کم سن و سالی است که به اعتقاد برخی، ترویج ازدواج در سنی می باشد که هنوز قانونی و استاندارد نیست و پس از پاسخ های برخی از عوامل و توضیح در این مورد، انتقادها به برخی از ایرادهای در جریان فیلم بود.

یکی از ایرادهایی که مخاطبان و منتقدان نسبت به طراحی صحنه مجموعه تلویزیونی«بچه مهندس۲»داشتند این بود که بسیار ضعیف و ابتدایی کار شده و برای آن ها غیرقابل باور بود.

در قسمت هفدهم بچه مهندس ۲شخصیت ژاله عنوان می کند که جواد جوادی در سال ۶۷به دنیا آمده است و پس از گذشت این سال ها، فصل دوم برای سال ۸۳ و جواد ۱۶ساله می باشد و ایراد از جایی شروع می شود که علیرغم این که فضا و طراحی صحنه باید برای اوایل دهه ی ۸۰باشد اما هیچ گونه تلاشی برای به تصویر کشیدن صحنه های طبیعی انجام نشده است زیرا فضاها نشان می دهد که شاید ۱۶سالگی جواد در سال های ۸۵-۸۶  و یا دهه ی ۹۰ بوده است.

در یکی از سکانس ها، اتومبیل اسپورتیج در خیابان پارک شده است و یا مرسدس بنز مدل سال ۲۰۰۶ که شخصیت وثوق سوار آن می شود نمونه ای از ایرادهای این مجموعه تلویزیونی می باشد.

خودروهایی در این مجموعه تلویزیونی مشاهده می شود که پلاک های جدید یعنی از سال ۸۴تا امروز را دارند زیرا طرح پلاک های اوایل دهه ۸۰قدیمی بوده است.

در حالی که در یکی از قسمت های سریال بچه مهندس۲یک نمونه کامپیوتر قدیمی و مرتبط با آن سال ها دیده می شود  در قسمت دیگری از آن، مدلی از لپ تاپ روی میز قرار دارد که تناقض را نشان می دهد.

اما با تمام انتقادهای وارد شده به مجموعه تلویزیونی« بچه مهندس» این سریال توانست طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده و با قابلیت فیلمنامه به فصل سوم برسد.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید