کارگردان فیلم «بچه خور» با انتقاد از اعمال محدودیت زمانی برای پذیرش فیلم‌های کوتاه در جشنواره فجر، گفت: بهتر است یا محدودیت زمانی برداشته شود تا فیلم های بیشتری بتوانند در جشنواره حضور داشته باشند.

به گزارش سلام نو،  نشست خبری فیلم‌های کوتاه در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با حضور ندا جبرائیلی بازیگر فیلم کوتاه «رورانس»، الهام معین طراح لباس «رورانس»، محمد کارت کارگردان و آبان عسگری نویسنده «بچه خور»، برگزار شد.

محمد کارت کارگردان «بچه خور» در ابتدای این نشست گفت: جشنواره فیلم فجر برای من بسیار مهم است چرا که یک رویداد فرهنگی بسیار تاثیرگذار است و برای کارگردانان می‌تواند الگوساز باشد، این سومین حضور من در جشنواره فیلم فجر است.

آبان عسگری هم بیان کرد: ۳ سال پیش ایده‌ای داشتم که پایه کلی آن همین داستان بود، مغز من با مسائل اجتماعی شکل گرفته بود و در نهایت تصمیم گرفتیم این پروژه را  بسازیم.

ندا جبرائیلی بازیگر «رورانس» در ادامه این نشست گفت: کارگردان این فیلم در جشنواره سانتاباربارا حضور دارد و نتوانست در این نشست حضور داشته باشد.

الهام معین طراح لباس «رورانس» نیز بیان کرد: فضای تئاتر و فضای بیرون از تئاتر این فیلم نیاز به طراحی متفاوتی داشت و سعی کردیم فضای پشت صحنه تئاتر را به درستی نشان دهیم.

محمد کارت گفت: احساس می‌کنم جامعه‌ای که روی آن تمرکز دارم طبقه متوسط رو به پایین و هنجارشکن هستند و من خودم بچه جنوب شهر هستم و این جنس فیلم را دوست دارم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: سینما زمانی برای من جذاب است که وحشی‌تر باشد و سینمای ما نیز باید پرکشش و پراسترس باشد و تلاش می‌کنم فیلمم یقه مخاطب را بگیرد و وحشی‌گونه اما به نه به معنای با خشونت،‌ او را سرجایش بنشاند.

وی ادامه داد: در این فکر هستم که نسخه بلند یک فیلم در همین قالب را بسازم، البته اگر بخواهم فیلم بلند بسازم.

کارت بیان کرد: زندگی را با مستند بیشتر یاد گرفته‌ام و مستندسازی در سینما بیشتر به من کمک  می‌کند. در دوره مستندسازی با بچه‌هایی آشنا شدیم که زندگی آن‌ها بسیار تلخ و غیرقابل باور بود. این فیلم با پژوهش ساخته شده است و آن را از من باور کنید.

وی درباره قوانین جشنواره فیلم فجر برای حضور فیلم های کوتاه گفت: قانون جشنواره برای حضور فیلم کوتاه محدودیت زمانی دارد امیدوارم این قانون تغییر کند تا فیلم های بیشتری بتوانند در جشنواره حضور داشته باشند. بهتر است یا محدودیت زمانی برداشته شود و یا هیات انتخابی برای انتخاب فیلم هایی که اولین نمایششان در این جشنواره باشد، ایجاد شود.

کارت در پایان گفت: از ابتدا ۲ نسخه برای بچه خور آماده کرده بودم، یک نسخه که زمان آن ۱۵دقیقه بود که در جشنواره جهانی فیلم فجر نمایش داده شد و یک نسخه برای حضور جهانی فیلم داشتیم، دوستانی که از حضور در این دوره از جشنواره فیلم فجر انصراف دادند، نتوانسته بودند نسخه کوتاه تری از فیلم خود داشته باشند./مهر

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید