نیروی هوایی آمریکا از افرایش حملات آمریکا در افغانستان به منظور پیروزی در جنگ با طالبان خبر داد.

به گزارش سلام نو، ژنرال «وست وود» فرمانده نیروهای هوایی آمریکا در افغانستان اعلام کرد که حملات هوایی به منظور پیروزی در جنگ با طالبان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی 21 ساعت در شبانه روز مشغول حملات هوایی هستند و تنها 3 ساعت برای تعمیر فرود می‌آیند.

فرمانده نیروهای هوایی آمریکا اظهار داشت: نیروهای آمریکایی برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان از سامانه‌های پبیشرفته هدف گیری در حملات هوایی استفاده می‌کنند.

این در حالی است که بر اثر حملات هوایی نیروهای آمریکایی در ناتو در ماههای گذشته صدها غیرنظامی افغان از جمله زنان و کودکان در افغانستان کشته و زخمی شدند.

ژنرال وست وود برای توجیه کشتار غیرنظامیان افغان بر اثر حملات هوایی آمریکا اظهارداشت: این حملات از ارتفاع بلندی صورت می‌گیرند که برنامه ریزی را مشکل می‌کند.

«محمدرادمنش» سخنگوی سابق وزارت دفاع افغانستان تصریح کرد که حملات هوایی تنها می‌تواند مخالفان مسلح را از میدان جنگ دور کند اما تلفات غیرنظامیان نیز را به همراه دارد.

با وجود تشدید حملات هوایی آمریکایی در افغانستان طالبان همچنان دست بالاتری در میدان جنگ دارند و این حملات در مهار حملات طالبان به نیروهای امنیتی افغان تا کنون ناکام شده است.

/تسنیم

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید