تعداد افرادی که قصد دارند پس از مرگ خود،اعضایشان را اهدا کنند بیش از افرادی ست که جزء اهداکنندگان زنده می باشند و این موضوع باعث می شود که میزان افرادی که اهداکننده هستند بیشتر باشد.

یک زن برزیلی پس از دریافت رحم پیوندی از یک فرد فوت شده توانست نخستین نوزادی را در جهان به دنیا آورد که از یک رحم پیوندی و آن هم از فردی فوت شده است.

پیش از تولد این نوزاد،پزشکان در ده مورد تلاش کردند که چنین اتفاقی رخ دهد و از یک رحم پیوندی نوزادی را متولد کنند که تمامی آن ها  با شکست روبرو شدند.این پیوند در کشورهای ایالات متحده آمریکا،جمهوری چک و ترکیه انجام شده بود که هیچ یک موفقیت آمیز نبود.

این نوزاد،دختر است که مدت به دنیا آمدنش ۳۵هفته و ۳روز به طول انجامیده و به شیوه ی سزارین نیز به دنیا آمده است.این نوزاد دختر پس از این که مدتی از هفت ماهگی اش می گذرد به وزنی بیش از هفت کیلوگرم می رسد.

دنی اژزنبرگ،یکی از پزشکان بیمارستان دانشگاه سائوپائولو که این پژوهش و تحقیق را مدیریت کرده در این رابطه چنین اظهار کرده است که پیوند رحم در سال ۲۰۱۶صورت گرفت که در آن زمان این خانم دریافت کننده ۳۲ساله بود و پس از موفقیت آمیز بودن آن مشخص شد که این روش، کاربردی و امکان پذیر است و می تواند تکنیک خوبی برای زنانی باشد که با مشکل باروری مواجه هستند و در واقع نابارور می باشند.

تا پیش از این، پیوند رحم صرفا به وسیله ی اهداشدن عضو زنده خانواده شدنی بود و با این اتفاق دریچه ای امیدوارکننده به روی تمامی افرادی گشوده شده است که با مشکل باروری روبرو هستند و انتظار داشتن فرزند را می کشند.

دنی اژزنبرگ اضافه می کند:تعداد افرادی که قصد دارند پس از مرگ خود،اعضایشان را اهدا کنند بیش از افرادی ست که جزء اهداکنندگان زنده می باشند و این موضوع باعث می شود که میزان افرادی که اهداکننده هستند بیشتر باشد.

اولین نوزادی که از طریق رحم پیوندی به دنیا آمد در سال ۲۰۱۳و از فردی زنده بود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید