رئیس حزب لیبرال دموکرات آلمان اخیرا درباره موضع دولت این کشور در قبال برگزیت انتقاد کرد. وی معتقد است اتحادیه اروپا نیاز به اصلاحات اساسی دارد و نباید همه تصمیمات در بروکسل گرفته شود.

به گزارش سلام نو، به نقل از هفته‌نامه "اشپیگل"، "کریستین لیندنر"، رئیس حزب لیبرال دموکرات آلمان درباره موضع دولت آلمان در قبال برگزیت پیشِ‌رو انتقاد و آنگلا مرکل را متهم به کوتاهی و قصور در این راستا کرد.

وی این انتقاد را به دولت آلمان وارد کرد که اقدامات کمی علیه برگزیت سخت انجام می‌دهد. لیندنر همچنین خواستار یک محرک اصلاحی از طرف آلمان برای اتحادیه اروپا شد.

رئیس حزب لیبرال دموکرات آلمان همچنین گفت: من پیش‌بینی می‌کنم که ما در دهه‌های آینده به‌شدت از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پشیمان خواهیم شد. همچنین ما در این باره متأسف خواهیم شد که در گذشته به‌اندازه کافی برای جلوگیری از این برگزیت اقدام نکرده‌ایم.

وی افزود: آنگلا مرکل و همچنین سیاستمداران آلمانی زیاد به آتن سفر کرده‌اند تا از بازگشت این کشور از منطقه یورو جلوگیری کنند. اما مرکل و سیاستمداران بلندپایه آلمانی به‌ندرت به لندن رفته‌اند تا از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا جلوگیری کنند. درباره یونان اقدام آلمان درست بود اما درباره انگلیس قصور و کوتاهی بود.

لیندنر همچنین تصریح کرد که در حال حاضر برای هیچ گزینه‌ای درباره برگزیت اکثریتی در این کشور وجود ندارد، در این شرایط آلمان باید به‌دنبال مذاکراتی با لندن باشد.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس ماه‌ها با اتحادیه اروپا درباره یک توافق برگزیت مذاکره کرده و سرانجام به یک توافق دست یافت که البته با مخالفت و رد پارلمان انگلیس مواجه شد. روز سه‌شنبه نخست وزیر انگلیس می‌خواهد درباره برنامه‌های دیگر در این راستا بحث کرده و آن را به‌رأی پارلمان بگذارد.

بیانیه اتحادیه اروپا علیه دولت مادورو

برنامه اتحادیه اروپا برای تکرار دوباره ادعاهای آمریکا درباره ایران

اتریش: تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می‌تواند به‌تعویق بیفتد

به‌دلیل رد توافق برگزیت بین لندن و بروکسل از طرف پارلمان انگلیس شرایط درباره برگزیت بسیار مبهم و دشوار شده است. ترزا می، نخست وزیر انگلیس همچنین یک خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را رد نمی‌کند اما همچنان بر پذیرش توافق صورت‌گرفته با بروکسل تأکید دارد.

لیندنر درباره انتخابات اروپایی نیز گفت که پروژه اروپایی در آستانه یک آزمون قرار دارد. وی با نگاهی به قدرت گرفتن پوپولیست‌ها در این اتحادیه گفت: در اروپا و همچنین در کشور ما هنوز نیروهایی وجود دارد که می‌خواهند دوباره جامعه ما را از هم جدا کنند. رأی‌گیری در پایان ماه می نباید یک انتخابات اعتراضی باشد بلکه باید انتخاباتی برای شکل‌دهی باشد.

حزب لیبرال دموکرات امروز در برلین برنامه‌های خود برای انتخابات اروپایی را اعلام کرد.

در پیش‌نویس برنامه‌های این حزب آمده است که اتحادیه اروپا دیگر یک روح شکوفایی مشترک در یک آینده بهتر نیست. ساختارهای آن اغراق‌آمیز و اغلب بیش از حد بوروکراتیک است. بسیاری از انسان‌ها دلسرد هستند و همه این‌ها اروپا را در برابر دشمنانش آسیب‌پذیر می‌کند.

در بخش دیگری از این پیش‌نویس آمده است که یک کنوانسیون اروپایی باید حداکثر تا سال 2022 اعلام شود تا راه برای یک قانون اساسی مشترک را فراهم کند. اتحادیه اروپا باید اساساً در ساختارهای خود بازنگری کند، بنابراین همه چیز نباید در بروکسل تصمیم‌گیری شود.

تسنیم/

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید