آمارها و عملکرد ایران و ژاپن نشان از نزدیکی این دو تیم دارند ولی همه حتی خود ژاپنی‌ها می‌گویند ایران این روزها نه تنها از ژاپن بلکه از همه تیم‌های آسیا بهتر است و شانس اول قهرمانی است.

سلام نو – سرویس ورزشی: فردا راس ساعت 17:30 دقیقه شیرهای ایرانی به مصاف سامورایی‌های آب ژاپن می‌روند تا یکی از دو تیم فینالیست جام ملت‌های آسیا 2019 را مشخص کنند.

به گزارش سلام نو، ایران و ژاپن در حالی به این مرحله رسیدند که ژاپن نسل فوتبال خود را جوان کرده و ایران با تیم پرتجربه خود پا به این دور از رقابت‌ها گذاشته‌اند.

دیدار ژاپن و ایران از زوایای گوناگونی برای هواداران تیم ملی ایران اهمیت دارد، از حضور در نیمه نهایی بعد از چندین دوره تا احتمال فینالیست شدن پس از سال‌ها.

با هم مروری داریم به برخی از نکات مهم بازی ایران و ژاپن در جام ملت‌های آسیا.

1- غیبت طارمی

مهدی طارمی بی تردید مهم‌ترین غایب بازی فردای ایران و ژاپن و شاید کل مرحله نیم نهایی جام ملت‌های آسیا است. ستاره خط حمله تیم ملی که در دیدار پیشین توانست یک گل خوب برای ایران در برابر چین به ثمر برساند با دریافت یک کارت زرد از حضور در دیدار نیم نهایی محروم شد تا کی‌روش به فکر جانشینی برای بازی در کنار آزمون باشد.

2- رقابت ایران و ژاپن از باشگاه‌های آسیا تا جام ملت‌های آسیا

ایران و ژاپن اکنون به نیمه نهایی راه یافتند تا پس از 14 سال یک مسابقه حساس دیگر را هم داشته باشند که 14 سال قبل تیم ملی با هدایت برانکو ایوانکوویچ در تهران ژاپن را شکست داد تا گام بلندی برای صعود به جام جهانی 2006 بردارد.

اما این نخستین تقابل فوتبال ایران و ژاپن در این چند ماه نیست. مدتی قبل در فینال لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس به مصاف رقیب ژاپنی خود رفت و باوجود تمام تلاش‌ها در نهایت نتیجه را به ژاپنی‌ها واگذار کرد.

3- 39 بازی آسیایی بدون شکست

39 بازی از آخرین بازی که ایران در برابر یک تیم آسیایی شکست خورد می‌گذرد. آخرین شکست تیم ملی از رقبای ازبکستانی در آزادی بود که به مدت‌ها قبل بر می‌گردد. محور این شکست ناپذیر قطعا دیوار نفوذ ناپذیری به نام علیرضا بیرانوند است که این روزها با اقتدار از دروازه ایران حفاظت می‌کند.

4- رقبای غریبه

ایران و ژاپن با اینکه دو تیم برتر آسیا هستند و در چند ماه اخیر تقابل فوتبالی داشته‌اند ولی در سال‌های اخیر کم‌تر به مصاف هم رفتند، آن چنان که آخرین دیدار جدی و رسمی آن‌ها به 14 سال قبل بر می‌گردد و آخرین دیدار مرتبط با جام ملت‌های این دو تیم هم در سال 1992 برگزار شد، رقابتی که با یک گل به سود ژاپن پایان یافت.

5-داور استرالیایی

پس از آن‌که  بنجامین ویلیامز، داور استرالیایی دیدار ایران - عراق، در مرحلۀ یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا 2015 زمینه ساز حذف ایران از جام ملت‌های آسیا شد، هواداران ایرانی از نام و نشان داوران استرالیایی وحشت دارند.

حالا قرار است یکی از مهم‌ترین دیدارهای آسیا را نیز یک استرالیایی کمتر شناخته شده به نامکریستوفر جیمز بث سوت بزند، انتخاب عجیبی که باعث شده موجی از نگرانی‌ها بین هوادران ایرانی شکل بگیرد.

آمار‌هایی که به نفع ایران است

در مجموع تا این مرحله، تیم ایران 4 برد و یک تساوی داشته و ژاپن تمام بازی هایش را برده، هرچند بردهای اخیرش در جام ملت‌ها قاطع نبوده.

خط حمله ایران 12 گل زده را ثبت کرده و بهترین خط حمله است و ژاپن 8 گل زده است. ژاپن سه بار دروازه اش باز شده و ایران حتی یک گل هم نخورده است.

به طور متوسط در هر 90 دقیقه ایران حدود 60 درصد و ژاپن 54 درصد مالکیت توپ داشته. در هر 90 دقیقه ایران متوسط 16 شوت به دروازه را ثبت کرده و ژاپن میانگین 12.2 شوت راد.

تعداد پاس ایران و ژاپن در هر 90 دقیقه، تقریبا برابر است. در متوسط پاس سالم، ژاپن با 83 درصد، امارش فقط 3 درصد بهتر از ایران است.

هر چند آمارها نشان از نزدیکی دو ابر قدرت شرق و غرب آسیا دارند ولی همه معتقدند ایران این روزها نه تنها از ژاپن بلکه از همه تیم‌های آسیا بهتر است و باید منتظر قهرمانی‌اش بود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید