۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
کد خبر: 5644394

این قسمت شاید از مهم‌ترین بخش‌های راهنمای خرید کاپشن باشد. موقع خرید کاپشن حتماً دقت کنید که بین آستر و پارچه عایقی از جنس پشم، پشم شیشه یا کرک باشد. در واقع همین عایق است که می‌تواند شما را در روزهای سرد گرم نگه‌دارد. البته کارشناسان معتقدند که کرک بهترین عایق گرمایی است.

پر (کرک) به دلیل ساختار نرمش، به‌سادگی فشرده‌ می‌شود و با نگهداری مناسب، می‌توان تا مدت‌زمان زیادی از گرمای آن لذت برد. مهم‌ترین ضعف پر، عملکرد ضعیف آن در محیط مرطوب است. درواقع کرک‌ها در محیط مرطوب به یکدیگر چسبیده و قابلیت عایق‌بودن خود را از دست می‌دهند

از دیگر ویژگی‌های مهم کاپشن‌های پر، می‌توان به قابلیت جمع‌شدن آسان آن‌ها اشاره کرد. کاپشن‌های پر در مقایسه با کاپشن‌های الیاف راحت‌تر و بهتر فشرده‌ می‌شوند و می‌توان با راحتی بیشتری آن‌ها را داخل کیف یا چمدان جای داد.

راهنمای خرید کاپشن: به زیپ‌ها دقت کنید

زیپ و آستین‌ها را چک کنید. سرما از هر درزی به داخل لباس شما فرار می‌کند و باعث می‌شود شما احساس سرما کنید. مهم‌ترین درزهایی که در یک لباس وجود دارد آستین‌ها و زیپ است که در برابر باد و بوران نیز آسیب‌پذیری زیادی دارند. از این رو باید در انتخاب لباس و نوع زیپ و آستین آن دقت کرد.

راهنمای خرید کاپشن: اگر محل زندگی سردی دارید حتما کاپشن کلاه‌دار بخرید

اگر کلاه برای شما مهم است، هنگام خرید کاپشن مدلی را انتخاب کنید که کلاهش زیپ داشته باشد و جدا شود. هودی یا کلاه روی کاپشن از جمله مواردی است که برای مناطق سردسیر کاملاً ضروری است و سر و تن شما را در برابر سرما و بوران محافظت می‌کند.

راهنمای خرید کاپشن: کاپشن چرم بخریم یا نه؟

کاپشن‌های چرم دوام زیادی دارند، اما شاید به اندازهٔ‌ کاپشن‌های زمستانی گرما نداشته باشند. کاپشن چرم زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد که می‌تواند استایل و ظاهر شما را جذاب کند. توصیه می‌کنیم کاپشن چرم را به عنوان یک لباس زمستانی و گرم انتخاب نکنید و بیشتر به آن به عنوان یک لباس شیک و لاکچری نگاه کنید.

راهنمای خرید کاپشن: دقیق بخرید!

اگر شما دقیق نباشید تمام نکات این راهنمای خرید کاپشن بی ارزش است. وقتی لباسی را انتخاب کردید همه جای آن را چک کنید و چشم بسته خرید نکنید. لباس خوب باید در دوخت و پارچه هم کیفیت خوبی داشته باشد. تمامی درزها و دوخت‌ها را نگاه کنید تا دررفتگی وجود نداشته باشد. اطمینان حاصل کنید که هیچ سوراخی روی لباس و هیچ دوخت اضافی بدون دلیل روی پارچه بیرونی و عایق وجود نداشته باشد.

چک کنید فروشگاه لباس را پس می‌گیرد یا خیر؟ اگر آنلاین خرید می‌کنید مطمئن شوید که جنس خریداری شده تمام ویژگی‌هایی که آنلاین گفته شده را دارا است.

زمستان و فصل سرما در راه است و شاید سوال خیلی از ما این باشد که چطور یک کاپشن زمستانی خوب بخریم؟ برای این کار می‌توانید راهنمای خرید کاپشن سلام نو را با خود به فروشگاه‌ها ببرید و کلیدی‌ترین نکات خرید کاپشن را چک کنید.

این راهنمای خرید کاپشن به شما درباره اصلی‌ترین نکات فنی با شما صحبت می‌کند و سلیقه شما در انتخاب کاپشن امری جداست که باید مورد توجه قرار بگیرد.

یادتان باشد که یک کاپشن خوب تا سال‌ها همراه شماست و نیازی به تعویض آن ندارید. شاید هنگام خرید کاپشن از روی این راهنمای خرید کاپشن مجبور باشید به نسبت دیگر لباس‌ها پول بیشتری برای آن خرج کنید، اما مطمئن باشید تا چند سال خیالتان از لباس زمستانی راحت است.

راهنمای خرید کاپشن: حتما ضد آب بخرید!

کمترین انتظاری که از کاپشن خود باید داشته باشید ضد آب و ضد باد بودن آن است. این ویژگی مربوط به رویهٔ کاپشن است که معمولاً از جنس نایلون یا پلی‌استر است. بعضی از برندها از فناوری نانو در ضد آب بودن کاپشن استفاده می‌کنند. البته همین جنس نایلونی کاپشن را در برابر آتش حساس می‌کند. پس اگر کنار آتش هستید مراقب کاپشن خود باشید.برای اینکه از ضد آب بودن لباس و پارچه رویی اطمینان حاصل کنید باید به برچسب پارچه و لباس دقت کنید.

برچسب را به خوبی بخوانید، اگر عبارتی با عنوان waterproof وجود داشت لباس شما ضد آب است

پارچه‌های شمعی مقاوم در برابر بارش و رطوبت است.

دقت کنید که لباس شما دارای لایه‌های عایق باشد. لایه عایق در مناطق سرد حکم مرگ و زندگی دارد. اگر لباس عایق نباشد گرما به راحتی خارج و سرما جای آن را می‌گیرد.

راهنمای خرید کاپشن: چه مدلی بخریم؟

کاپشن‌ها را می‌توان به دو دسته‌ی کلی روزمره و ورزشی تقسیم‌بندی کرد. کاپشن‌های ورزشی که شامل کاپشن‌ کوهنوردی، طبیعت‌گردی و اسکی می‌شوند، معمولا رنگ‌های روشن و مشخصی مانند سبز فسفری، نارنجی، قرمز، آبی و… دارند. یکی از دلایل اصلی این موضوع به مشخص‌بودن فرد در محیط‌های خارج‌شهری برمی‌گردد

همچنین این نوع کاپشن‌ها طراحی خاصی دارند که به حرکت راحت‌ترشان کمک کرده و در زمان حرکت، جلوی دست و پای آن‌ها را نمی‌گیرد. از دیگر موارد قابل‌ذکر برای این نوع کاپشن‌ها وجود جیب‌های متعدد داخلی و بیرونی است تا بتوان وسایل موردنیاز خود را به‌راحتی همراه داشت؛ اما ویژگی اصلی این گروه عایق داخلی آن‌هاست.

در این گروه از محصولات، تمرکز بسیار زیادی روی عایق شده است. شرکت‌های تولیدی تکنولوژی‌های متفاوتی به کار می‌برند؛ ولی به‌صورت کلی در عایق این محصولات از پر پرندگانی مانند غاز و اردک یا از الیاف مصنوعی استفاده می‌شود تا به‌صورت چشمگیری از نفوذ سرما و خروج گرما جلوگیری کنند. یکی از دلایل بالابودن قیمت کاپشن‌های ورزشی نیز همین موضوع است.

کاپشن‌‌های روزمره نیز همان‌طور که از نامشان پیداست، برای استفاده‌ی روزانه طراحی ‌شده‌اند و به نسبت کاپشن‌های ورزشی، ساختار ساده‌تری دارند. در تولید این کاپشن‌ها تمرکز بیشتر روی طراحی، زیبایی و گرما قرار می‌گیرد. در مورد این کالاها باید همواره یک نکته را به خاطر داشت: کاپشن‌های روزمره شاید گرمای بسیار خوبی ایجاد کنند؛ ولی بهتر است که از آن‌ها برای فعالیت‌های ورزشی استفاده نشود.

راهنمای خرید کاپشن: عایق

این قسمت شاید از مهم‌ترین بخش‌های راهنمای خرید کاپشن باشد. موقع خرید کاپشن حتماً دقت کنید که بین آستر و پارچه عایقی از جنس پشم، پشم شیشه یا کرک باشد. در واقع همین عایق است که می‌تواند شما را در روزهای سرد گرم نگه‌دارد. البته کارشناسان معتقدند که کرک بهترین عایق گرمایی است.

در مجموع عایق داخلی کاپشن‌ها به دو دسته‌ی کلی پَر و الیاف تقسیم می‌شود که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. پر از عایق‌های قدیمی کاپشن است که در نظر بسیاری از مردم بهترین نوع آن نیز محسوب می‌شود.

بهتر است بدانید که منظور از پر در اینجا کرک است که درواقع زیر پر پرندگانی همچون غاز و اردک پیدا می‌شود. همچنین کرک به‌سادگی روی بدن جوجه‌ی‌ این حیوانات نیز قابل‌مشاهده است. کرک این پرنده‌ها ساختاری نرم دارد و به‌عنوان عایق دما برای پرندگان بسیار مهم است؛ به همین دلیل در انواع کیسه‌خواب، کاپشن و حتی بالش استفاده می‌شود.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید