پیشکسوت و کارشناس فوتبال ایران ضمن تمجید از بازیکنان پرسپولیس گفت: برخی کارشناسان استقلالی شومن هستند.

پیشکسوت پرسپولیس: استقلالی‌ها شومن هستند!

به گزارش سلام نو به نقل از خبرورزشی، حاشیه‌های قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر بعد از گذشته چیزی نزدیک به دو هفته همچنان ادامه دارد و یکی از پیشکسوتان پرسپولیس در خصوص این حاشیه‌ها و اتفاقات اخیر صحبت کرده است.

سید ضیا عربشاهی اظهار کرد: در شرایطی که این روزها برنامه‌های مختلف تلویزیونی و بی‌طرف طبق نظر کارشناسان داوری و با جمع بندی کل فصل نشان داده‌اند؛ اگر اشتباهات داوری در این فصل نقشی هم ایفا نمی‌کرد باز پرسپولیس قهرمان بود و اتفاقا با اختلاف امتیاز بیشتری هم قهرمان می‌شد، بیان بعضی مطالب یا طومار جمع کردن، فقط برای منحرف کردن ذهن تماشاگران و هواداران خودشان یا فقط برای خوشامد آن‌ها است و مبنای منطقی ندارد.

وی ادامه داد: من به گفته‌ها یا نامه پیشکسوتان استقلال ورود نمی‌کنم چون آنها کم و بیش رفقای قدیمی خود ما هستند که بعضا در تیم ملی همبازی بودیم. این وسط چند نفری هستند که به جای کارشناس بودن، شومن هستند ولی من به عنوان کسی که عمر فوتبال خودم را در پرسپولیس و تیم ملی سپری کرده‌ام و به عنوان کسی که مدرک مربیگری پرولایسنس دارم، حرفی می‌زنم که بتوانم از آن دفاع کنم.

پیشکسوت فوتبال پرسپولیس، خاطرنشان کرد: پرسپولیس در زمین مسابقه ثابت کرد شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی بود. داوران یک جاهایی هم به نفع استقلال مرتکب اشتباه شدند. در همین بازی آخر طبق همان تصویری که آقای فردوسی‌پور در برنامه نشان داد، گل پرسپولیس، اصلا آفساید نبود. تازه در همین بازی آخر یک پنالتی برای پرسپولیس گرفته نشد و حامد لک هم در یکی از بهترین روزهای دروازه‌بانی‌اش باید کارت قرمز می‌گرفت. وقتی در چنین شرایطی، باز هم می‌گویند داوری به نفع پرسپولیس بوده دیگر می‌خواهند ذهن هواداران خودشان را از اشتباهات، معایب و کاستی‌های خودشان منحرف کنند. دارند حواس هوادار خودشان را پرت می‌کنند که سراغ خود آنها نروند. اشتباهات و مشکلات خودشان را روی پرسپولیس و داوران می‌ریزند.

عربشاهی تصریح کرد: با این قبیل ادعاهای نادرست هوادار خودشان را دعوت به پرخاشگری می‌کنند. پرخاشگری نسبت به پرسپولیس و نسبت به داوران. در حالی که اگر اشتباه داوری نبود حضور پرسپولیس در صدر جدول این قدر عقب نمی‌افتاد. پرسپولیس مزد تصمیمات درست، بازی‌های بهتر، انسجام، ممارست و اتحادش را گرفت. در پرسپولیس از مدیریت تا کادر فنی و بازیکنان همه خوب و باهوش عمل کردند. اگر مرور کنیم پرسپولیس در این فصل چالش‌های خیلی سختی را پشت سر گذاشت ولی همه سعی کردند کار درست را انجام بدهند و مشکلات خودشان را روی سر دیگران نریختند. پرسپولیس با حرف‌های بیهوده حواس خودش را پرت نکرد. در نیم فصل تصمیمات عاقلانه و هوشمندانه گرفته شد. من با استقلالی‌ها در تلویزیون و سایت‌ها مناظره داشته‌ام. بعضی حرف‌هایشان اصلا همخوانی ندارد. از یک طرف می‌گفتند تیم استقلال خوب است و از سوی دیگر می‌گفتند بازیکن خوب نگرفته‌اند. این دو تا حرف با هم جمع نمی‌شود. در تمام طول فصل در همان استقلال شخصیت فنی بازیکنان خودشان را زیر سوال می‌بردند.

وی افزود: پرسپولیس هم از نظر فنی و هم از نظر تیمی یک سر و گردن بالاتر از رقبایش بود. فراز و نشیب‌های زیادی پیش آمد اما خودشان را نباختند و با اراده، انسجام و وحدت مثال زدنی امتیازات عقب افتاده را جبران کردند. اخلاق، شخصیت و منش، مکمل کار فنی بازیکن است. فوتبالیست خوب بدون اخلاق و منش به جایی نمی‌رسد. فضای پرسپولیس به گونه‌ای بود که بازیکنی اگر در این مسایل ضعیف‌تر هم بود، در مسیر درست قرار می‌گرفت. البته بازیکن، به بزرگترهای تیم و کادر فنی نگاه می‌کند و بازیکنان پرسپولیس و بازیکنان تیم رقیب هم به بزرگترهای خودشان در تیم و کادر فنی نگاه کردند. این تفاوت‌ها تعیین کننده هستند. خوب بودن پرسپولیس به تمام بخش‌ها مربوط می‌شد.

پیشکسوت پرسپولیس درباره بحث‌های درگرفته درباره VAR عنوان داشت: کسی نمی‌تواند بگوید تکنولوژی خوب نیست. من هم امیدوارم لیگ ما مجهز شود، ولی مساله این است که در نهایت قرار است عامل انسانی تصمیم بگیرد. خب اگر قرار باشد با داوری در مسابقات کاری انجام بدهند یا نتیجه‌ای را عوض کنند. وی‌ای آر هم نمی‌تواند کمک کند. اگر کسانی این ادعا را دارند که اشتباهات عامدانه است پس با تکنولوژی مشکلی حل نخواهد شد. به نظر من، قبل از این کار، مهم‌تر این است که حق داوران را بدهیم. هر تیمی به نتیجه دلخواه نمی‌رسد همه چیز را روی داوران می‌ریزد آن وقت دستمزد داوران برای این همه فشار و تنش چه قدر است؟ حالا نمی‌گوییم نجومی حقوق بگیرند ولی به هر حال باید یک عددی باشد که به این همه مشکل و سختی بیارزد.

از طرف دیگر، مگر در همان دربی رفت، VAR نبود؟ پس چرا جلوی اشتباهات و تغییر نتیجه ناشی از آن را نگرفت؟ پس چرا حداقل دو اشتباه فاحش به ضرر پرسپولیس رخ داد؟ پس این تکنولوژی به خودی خود مشکل را حل نمی‌کند. همان اشتباهات نبود پرسپولیس به جای دو هفته پایانی، در پایان نیم فصل صدرنشین شده بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***