استان گیلان یکی از زیباترین استان‌های کشور است که در خطه شمالی قرار گرفته این استان به واسطه شرایط آب وهوایی عالی که دارد در تمام ایام سال مهمانان زیادی از تمام نقاط کشور و سایر کشورها پذیراست.

چگونه به رشت سفر کنیم؟ راهنمای کامل سفر به این شهر زیبا

گیلان دارای شهرها و روستاهای زیادی است که هر کدام از این مناطق زیبایی خاص خودش را دارد. مرکز استان گیلان شهر رشت است که دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است و بین گردشگران از محبوبیت زیادی برخوردار است.

شهر رشت شهر رد شدن نیست و شهر ماندن، دیدن، لذت بردن از جاذبه‌ها است. این شهر در سال 2015 به شبکه شهرهای خلاق جهان به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی زیر نظر یونسکو ثبت شد. مردمان شیرین زبان این شهر با لهجه خاص گیلکی و مهمان نوازی بی رقیب در دل گردشگران جایگاه ویژه ای دارند.

راه‌های سفر به رشت

برای سفر به شهر رشت روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با توجه به ترجیح خودتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

با هواپیما

سفر با هواپیما لذت خاص خودش را دارد. با سفر هوایی شما در مدت زمان کوتاهی می‌توانید در فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت پیاده شوید و به سمت هتل یا محل اقامتتان راهی شوید.

زمینی

اگر دوست دارید از مناظر زیبای جاده‌های این استان لذت ببرید چند گزینه برای سفر زمینی به رشت دارید. اولین گزینه با خودرو شخصی است که دست شما را باز می‌گذارد هر کجای مسیر که دوست داشته باشید توقف کنید و لحظاتی از هوای تمیز و دلپذیر لذت ببرید.

همچنین می‌توانید با خرید بلیط قطار به این شهر زیبا سفر کنید. توجه داشته باشید که سفر با قطار کمی طولانی‌تر از خودروی شخصی است و سفر شما حدود 5 ساعت طول خواهد کشید، اما بدون خستگی ترافیک، شلوغی جاده و مشاهده تصادف یک سفر به‌یادماندنی را تجربه خواهید کرد.

راه‌های دسترسی به رشت از طریق آزاد راه قزوین رشت یا از طرف جاده چالوس انجام است که بستگی به شما دارد که چه راهی را انتخاب می‌کنید.

نزدیک‌ترین مسیر رسیدن به رشت از شهر تهران آزادراه قزوین - رشت است. این مسیر باتوجه‌به نوع وسیله سفر، زمان رسیدن متفاوت خواهد بود که معمولاً از تهران تا رشت بین 4 تا 6 ساعت زمان می‌برد. بعد از گذشتن از کرج طی کردن آزاد را قزوین رشت از دو راهی زنجان رشت مسیر شما مشخص شده و جاده و هوا رنگ و بوی دیگری پیدا می‌کند هوای خنک، سرسبزی کم کم خود را نشان می‌دهند.

تور

گاهی هم افراد تمایل دارند به‌صورت گروهی با تور سفر کنند که بتوانند همه جاذبه‌ها را ببینند و دوستان خوش‌مشرب جدیدی پیدا کنند. تورها ممکن است با اتوبوس یا بلیط قطار تهران رشت اجرا شوند که بستگی به لیدر شما دارد.

بهترین زمان برای سفر به رشت اوایل بهار (فروردین تا اردیبهشت) یا اوایل پاییز (مهر تا آبان) است. در این زمان‌ها هوا معتدل و دلپذیر است و بارندگی کمتری وجود دارد.اما درهر فصلی این استان زیباییهای خودش را دارد شما در طول مسیر بعد از شهر قزوین به شهر منجیل میرسید شهر بادهای شدید این شهر در مجاورت سه استان زنجان، قزوین و گیلان واقع شده است. و مرکز تجاری شهرستان رودبار شناخته می‌شود و به دلیل سد سفیدرود که در آن ساخته شده، به شهر سد سفیدرود نیز معروف است.

دیدنی‌های مسیر شهر رشت

منجیل یکی از شهرهایی است که در مسیر خود از تهران به رشت از آن گذر خواهید کرد، این شهر به دلیل تلاقی سه نوع آب و هوای معتدل خزر، کوهستانی البرز و گرم و خشک مرکزی ایران، هوایی منحصر به فرد دارد. همچنین به دلیل تلاقی این سه هوا، معمولاً باد نسبتاً شدیدی در این شهر می‌وزد که به آن لقب شهر بادها را داده‌اند و شما می‌توانید چند ساعتی در این شهر از فضا و جاذبه‌های آن لذت ببرید.

  • سد سفیدرود: این سد یکی از بزرگترین سدهای خاکی ایران است و منظره‌ای بسیار زیبا دارد.
  • نیروگاه بادی منجیل: این نیروگاه یکی از بزرگترین نیروگاه‌های بادی ایران است و دیدن آن می‌تواند برای بسیاری از افراد جالب باشد.
  • پل منجیل: این پل تاریخی در زمان قاجار ساخته شده است و یکی از جاذبه‌های گردشگری منجیل است.
  • بوستان ساحلی منجیل: این بوستان مکانی عالی برای پیاده‌روی، پیک نیک و لذت بردن از منظره سد سفیدرود است.

چگونه به رشت سفر کنیم؟ راهنمای کامل سفر به این شهر زیبا

رودبار

بعد از شهر منجیل شما بعد از طی مسافتی به شهر رودبار می‌رسید. رودبار یکی از شهرستان‌های غربی استان گیلان است که به دلیل طبیعت بکر و ییلاقات سرسبز، به عروس البرز معروف است. مرکز این شهرستان شهر رودبار است که در 60 کیلومتری شهر رشت قرار دارد.

رودبار به دلیل وجود رودهای فراوان، به ویژه رود سفیدرود، به این نام مشهور شده است. این شهرستان از شمال به رشت، از جنوب به استان قزوین، از شرق به دیلمان و از غرب به شفت محدود می‌شود.

رودبار به لحاظ تاریخی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. در این شهرستان آثار باستانی متعددی از جمله قلعه‌های تاریخی، تپه‌های باستانی و گورستان‌ها وجود دارد. همچنین، رودبار زادگاه برخی از مشاهیر ایران از جمله شیخ صفی‌الدین اردبیلی، بنیان‌گذار سلسله صفویه و مرکز زیتون و سوغات گیلان است.

رستم آباد

رستم آباد شهر بعدی مسیر است و یکی از شهرهای استان گیلان است که در فاصله 60 کیلومتری شهر رشت و 15 کیلومتری شهر رودبار قرار دارد. این شهر به دلیل آب و هوای مطبوع و طبیعت بکر، به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب در شمال ایران شناخته می‌شود.

رستم آباد از نظر تاریخی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. در این شهر آثار باستانی متعددی از جمله تپه‌های باستانی، گورستان‌ها و پل‌های قدیمی وجود دارد. همچنین، رستم آباد زادگاه برخی از مشاهیر ایران از جمله میرزا کوچک خان جنگلی، رهبر نهضت جنگل، است.

امامزاده‌هاشم

این امامزاده در فاصله 10 کیلومتری رستم آباد قرار دارد و یکی از اماکن مذهبی مهم استان گیلان است. امامزاده‌هاشم به دلیل معماری زیبا و فضای روحانی، مورد توجه بسیاری از زائران و گردشگران قرار می‌گیرد.

توقف در این مکان برای گردشگران خالی از لطف نیست و لحظات دلپذیری را تجربه خواهید کرد.

ناگفته نماند در طول مسیر مجتمع‌های رفاهی زیادی وجود دارد که گردشگران می‌توانند استراحت کنند و خریدهای سفر بین راهی خود را انجام دهند.

دیدنی‌های رشت

  • بازار بزرگ و شهرداری رشت: این بازار یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای ایران است و مکانی عالی برای خرید سوغات و چشیدن غذاهای محلی است.
  • میدان شهرداری رشت: هم یکی از زیباترین میدان‌های ایران است و با ساختمان‌های تاریخی احاطه شده است و پیاده راهی که در این میدان وجود دارد مرکز تفریحی و محلی برای قدم زدن مسافران است و شب‌ها تا پاسی از شب شما می‌توانید در این مکان با دوستان خود بگذرانید.
  • خانه میرزا کوچک خان جنگلی: این خانه موزه‌ای است که به زندگی و فعالیت‌های میرزا کوچک خان جنگلی، رهبر نهضت جنگل، اختصاص دارد.
  • تالاب عینک رشت: این تالاب یکی از زیباترین تالاب‌های ایران است و مکانی عالی برای پیاده روی، قایق سواری و پرنده نگری است.

چگونه به رشت سفر کنیم؟ راهنمای کامل سفر به این شهر زیبا

سخن پایانی

شهر رشت مرکز غذاهای متنوع است با عطر طعم‌های متفاوت که لذت سفر را برای مسافرین دو چندان می‌کند. غذاها و دیدنی‌های این شهر بسیار خوشمزه و متنوع هستند که هر روز و هرجا مسافران را شگفت زده می‌کند و تجربه‌های جدید را به آن‌ها هدیه خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***