تلویزیون ایران در اقدامی عجیب چهره حسن روحانی را سانسور کرد.

سانسور کردن چهره حسن روحانی توسط صدا و سیما

به گزارش سلام نو، بخش خبری ساعت ۱۴ شبکۀ اول سیما و در گزارش مجلس ترحیم در حسینیۀ امام خمینی - محل ملاقات‌های عمومی رهبری - و با حضور ایشان در یادبود رییس جمهوری فقید، تصویر حسن روحانی رییس جمهوری پیشین در کنارعلی لاریجانی رییس سابق مجلس شورای اسلامی را پخش نکرد. این در حالی است که تصویرمحمود احمدی‌نژاد دیگر رییس جمهوری پیشین را نشان داد.

به گزارش عصرایران، هر چند هیچ یک از سه رییس جمهوری سابق ایران (سید محمد خاتمی، محمود احمدی‌نژاد و حسن روحانی) در آیین‌های تشییع سید ابراهیم رییسی شرکت نکردند، اما هر سه در همان ساعات اولیه پیام تسلیت صادر کردند و یکی از نزدیکان خاتمی توضیح داد شرایط حضور برای او فراهم نشد. او توضیح بیشتری نداد و از لفظ "منع" هم استفاده نکرد.

بغض صدا وسیما از روحانی، اما محدود به این سانسور نیست. در همین گزارش با خانُمی مصاحبه کرد که در آن می‌گوید تنها رهبری در دوران ریاست جمهوری شان و شهید رجایی و آقای رییسی در بین رؤسای جمهور مردمی بودند و برای ستایش رییس جمهور رییسی اسلاف او را با دو استثنا نفی کرد.

این در حالی است که شهید رجایی تنها ۴۰ روز رییس جمهوری بوده و ریاست او بر دولت مربوط به دوران نخست‌وزیری از تابستان ۵۹ تا تابستان ۶۰ است نه ریاست جمهوری. ازسوی دیگر روابط نزدیک رهبری با هاشمی رفسنجانی در دروان ریاست جمهوری (سال‌های ۶۸ تا ۷۶) و جمله‌ای که صبح دوم خرداد ۱۳۷۶ دربارۀ او گفتند از یادها نرفته است.

به هر رو اگر توجیه سانسور چهرۀ روحانی و لاریجانی به خاطر احتمال کاندیداتوری دومی باشد این احتمال دربارۀ احمدی‌نژاد هم وجود دارد.

کد خبرنگار: ۱۵
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید