مهدی شاه محمدی کارگردان فیلم سینمایی "مجنون" گفت: خروجی عملکرد و جشنواره هایی که در دوران مدیریت محمد خزاعی برگزار شد.

امید به برگزاری باکیفیت جشنواره فجر با حضور خزاعی در مقام دبیر / کارگردان برگزیده فجر مطرح کرد

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر سلام نو | مرتضی کوه مسکن: نگاه اغلب منتقدین به شرایط سینما در سه سال اخیر توام با نگاه استاندارد ایده آلی است و بر اساس آن نقدهایی از نظر من نامنصفانه انجام می دهند ولی واقعیت آن است موقعی که درگیر شرایط سینما و مسائل مختلفش مثل تولید ، بحث اکران و نمایش و غیره هستید باید با توجه به تمام مسائل، ارزیابی و نقد انجام بدهید و نگاه آرمانی صرف داشتن کار را به جایی نمی رساند.

مهدی شاه محمدی کارگردان "مجنون"-فیلم برگزیده جشنواره فجر۴۲-با بیان مطلب فوق اظهار داشت: خروجی عملکرد و جشنواره هایی که در دوران مدیریت محمد خزاعی برگزار شد، با درنظر گرفتن بازه زمانی و حجم حوادث سیاسی-اجتماعی، سطح کیفی قابل قبولی داشته اند و واقعا باید به ایشان خسته نباشید گفت و کارشان قابل قبول بود و از امتحان سختی سربلند بیرون آمد.
وی در ادامه افزود: تدبیر جذابی در بحث تولید و اکران رخ داده که هم فیلمهای استراتژیک و هم فیلمهایی که جامعه به آنها نیاز دارد یعنی فیلمهای سینمای بدنه ساخته شده است. بحث رقابت پلتفرم ها با سینما به واسطه آزادی عمل بیشترشان هم اصلا جوانمردانه نیست. شرایطی که پلتفرم ها در بحث سرگرمی سازی به وجود آورده اند ضمن حسن هایش ، سینما و رفتن به آن را کم رنگ کرده اند و موقعی که در چنین شرایطی و رقابت سخت پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران سال قبل روی پرده ها می رود نشان می‌دهد خزاعی و همکارانش مسیر درستی را طی کرده اند.

کارگردان مستند "عملیات غیرممکن" ادامه داد: به هر حال طی هر مسیری چالش هایی دارد و در یک مسابقه فوتبال اگر ۴ تا گل بزنید طبیعی است ۲ گل هم دریافت کنید. در کلیت و با توجه به شرایط موجود این سه ساله برآیند سینما و حرکتش مثبت و روبه جلو بوده است و به نظرم با حضور محمد خزاعی در دبیری جسنواره فجر۴۳ هم نوعی چابک سازی از منظر تعدیل هزینه رخ می‌دهد و هم نوعی استانداردسازی سیاست‌های سینمایی و جشنواره ای را شاهد خواهیم بود.

این کارگردان افزود: محمد خزاعی قبل از این هم تجربه برگزاری هم جشنواره فجر و هم جشنواره هایی مثل مقاومت و کیش و... را در کارنامه داشته و یادمان هست که او حتی فیلم خودش را از جشنواره فجری که دبیرش بود-در دوره سی ام-، بیرون گذاشت تا حرفه ای گری را صرف کند. این، نشان می‌دهد حالا در دوره چهل و سوم جشنواره فیلم فجر با حضور خزاعی باید یکی از دوره های استاندارد و باکیفیت جشنواره فجر را شاهد باشیم و انشاءالله با حمایت توأمان از فیلمسازان باسابقه و جوانهای مستعد، سطح کیفی آثار هم بالاتر باشد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید