سود مرحله سوم سهام عدالت طی خرداد ماه به حساب خانوارهای مشمول سهام عدالت واریز خواهد شد.

پرداخت نخستین سود سهام عدالت ۱۴۰۳ | پرداختی ۳ میلیون تومانی سود سهام عدالت برای این خانواده ها

به گزارش سلام نو، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند. براین اساس، احتمالا سود مرحله سوم سهام عدالت طی خرداد ماه سال جاری به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

وی از سهامداران عدالت خواست از فروش سهام خودداری کنند چرا که ضمن تعلق گرفتن سود سالانه، متناسب با تورم در جامعه دارایی افزایش می‌یابد.

چرا سود سهام عدالت سه مرحله‌ای شد؟

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سود سهام عدالتی که بنا بود در دو مرحله پرداخت شود، اما بدعهدی برخی از شرکت‌ها سبب شد تا سود سال مالی ۱۴۰۱ سه مرحله‌ای شود. در همین راستا هم مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفته بود: متاسفانه با وجود پیگیری‌های سازمان بورس، ۸ شرکت سود سهام عدالت خود را به حساب‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکردند که این سازمان اقدامات قانونی لازم را برای دریافت سود سهامداران انجام خواهد داد تا بعد از تامین وجه از سوی شرکت‌های سرمایه پذیر، مابقی سود به حساب سهامداران واریز شود.

آخرین خبر واریز سود سهام عدالت | اعلام تاریخ واریز سهام عدالت / واریز یک میلیون سهام عدالت

سود سهام عدالت چه زمانی واریز میشود و مبلغ آن چه قدر میباشد

سود سهام عدالت نوعی کمک معیشتی میباشد که در حساب افراد واریز میشود و زمان واریز سود سهام عدالت برای افراد مجهول بود که در این خبر به آن پرداخته ایم و مبلغ سود سهام عدالت را هم اعلام کرده ایم. این کمک معیشتی برای تمامی افراد نمیباشد شما میتوانید تمامی این اخبار را در ادامه ببینید. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

زمان عملیاتی شدن واریز مرحله سود سهام عدالت ۱۴۰۳

بنابر اعلام مسئولان، سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی کماکان پیگیر واریز سود سهام عدالت از سوی شرکت‌ها هستند؛ عدم واریز سود سهام عدالت از سمت برخی شرکت‌ها که سبب شد این سود سه مرحله‌ای شود.

انتهای آذر ماه سال گذشته بود که مرحله اول عملکرد مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها به حساب سهامداران واریز شد، مرحله دوم واریز آن هم ۲۴ اسفندماه بود سودی که بنابر اعلام سازمان بورس در مرحله دوم دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت کردند البته که میزان دریافتی سود بستگی به سبد سهام افراد داشت.

سود عملکرد مالی مربوط به سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سهام عدالت که تسویه نشد و ۲۸ فروردین ماه مجید عشقی رئیس سازمان در رسانه ملی در خصوص آن گفت: مجموعه اتفاقاتی رخ داد که سبب شد برخی شرکت‌ها تخلفی داشته باشند و نتوانند آن را پرداخت کنند این شرکت‌ها اکثرا با کمبود نقدینگی مواجه هستند ما هم توصیه کردیم که باید پرداخت شود امیدواریم تا خرداد بتوانیم این سودها راجمع آوری و مابقی را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دستیار ویژه رئیس سازمان بورس عنوان کرد اگر شرکتی اقدامات لازم با آن را انجام ندهد با آن مطابق قانون برخورد خواهیم کرد.

مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: سهامداران برای دریافت آن نیازمند مراجعه به مکانی خاص نیستند و سود مرحله سوم سهام عدالت در صورت دریافت از شرکت‌ها همانند دوره‌های قبل به حساب افراد واریز خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: نکته دیگر این که چند شرکت بخشی از آن را واریز نکردند و کماکان پیگیری‌ها از سمت سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در حال انجام است به محض این که سودها دریافت شود زمان واریز آن اطلاع رسانی خواهد شد و اگر شرکتی اقدامات لازم را انجام ندهد مطابق قانون با آن برخورد می‌شود.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت اظهار کرد: در نهایت به طور کل برای دریافت آن سهامداران نباید به هیج جا مراجعه و هیچ مدرکی را نباید به کسی دهند همچنین سهامداران هوشمند باشند که برای دریافت آن نباید روی هیچ لینکی را کلیک کنند.

نحوه دریافت سود سهام عدالت

او افزود: همچنین سهامداران مشمول دریافت سود سهام نیازمند واریز وجه نیستند و با آن‌ها اصلا تماسی گرفته نخواهد شد و زمانی که سود مرحله سوم و تسویه سهام عدالت تعیین تکلیف شد همانند سال‌های گذشته سود به شماره شبای بانکی افراد که در سامانه سجام اعلام کردند واریز خواهد شد. در نهایت هم سهامداران اخبار مربوط به واریز آن و دیگر موارد مربوط به این حوزه را تنها از مراجع رسمی پیگیری کنند./روز۱۰۰

واریز سود سهام عدالت سنواتی

در این دوره زمانی، ۲ شرکت‌ «داروسازی‌ ابوریحان و بیمه ‌اتکایی‌امین‌(سهامی‌عام)»، سود سنواتی و حق تقدم ۲۴ هزار و ۷۰۰ سهامدار را که شامل ۴۵ میلیارد و ۶۳۸ میلیون تومان می‌شود را با استفاده از سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) واریز کرده‌اند.

اطلاعات منتشر شده از سوی سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص جزییات واریز سود در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که در سال گذشته ۱۱۵ هزار و ۱۷۹ میلیارد و ۴۱۳ میلیون و ۹۶۹ هزار تومان سود جاری، مطالبات سنواتی و حق تقدم برای سهامداران از طریق سامانه سجام واریز شده است.در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۰۲ ناشر، مبلغ ۱۰۹ هزار و ۳۹ میلیارد و ۵۲۴ میلیون و ۸۰۴ هزار تومان سود جاری متعلق به ۵۵ میلیون و ۹۵۷ هزار و ۳۵۵ سهامدار و تعداد ۲۵۳ ناشر، مبلغ ۶ هزار و ۱۳۹ میلیارد و ۸۸۹ میلیون و ۱۵۶ هزار تومان سود سنواتی و حق‌تقدم متعلق به ۱۷ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۸۵۵ سهامدار را به حساب سجامی سهامداران واریز کرده‌اند./اندیشه قرن

شش دلیل که سود سهام عدالت برای افراد واریز نخواهد شد

پیش از این هم شرکت سپرده سرمایه‌گذاری مرکزی اعلام کرده بود: برای افراد به شش دلیل واریز نمی‌شود از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

در نهایت گفتی است، مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران خواهد بود همچنین باشگاه خبرنگاران جوان هم پیگیر زمان و تعیین تکلیف واریز مرحله آن مربوط به عملکرد مالی ۱۴۰۱ خواهد بود./سلام نو

واریز ۹۰۶ هزار تومان سود سومین سهام عدالت در خرداد

در زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در اسفند ۱۴۰۲ مشخص شد که ۸ شرکت در مهلت مقرر نسبت به محاسبه عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ و واریز سود سهام خود اقدام نکرده‌اند. این موضوع تخلف محسوب می‌شود و سازمان بورس اعلام کرده با این شرکت‌ها برخورد خواهد کرد.

سود مرحله دوم که در پایان سال گذشته به سهامداران پرداخت شد به سه دلیل کمتر از واریزی مرحله اول در آذرماه بود:

فروش سهام توسط کارگزاری‌ها به درخواست متقاضیان در سال گذشته یکی از دلایل اصلی کاهش سود مرحله دوم بوده است. تفاوت در سبد سهام افراد دلیل دیگر این اتفاق است و عدم واریز سود توسط ۸ شرکت باعث شده که سود کاهش پیدا کند.

هنوز مبلغ دقیق سود مرحله سوم و تاریخ دقیق واریز آن توسط سازمان بورس اعلام نشده است. در اسفندماه، دارندگان سبد سهام عدالت به شرح زیر سود دریافت کرده‌اند:

سبد ۴۵۲ هزار تومانی: ۴۰۹ هزار تومان

سبد ۴۹۲ هزار تومانی: ۴۴۶ هزار تومان

سبد ۵۳۲ هزار تومانی: ۴۸۲ هزار تومان

سبد یک میلیون تومانی: ۹۰۶ هزار تومان

سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است؛ و در نهایت اینکه برای دریافت سود آن به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید./سلام نو

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید