یک روش خانگی عالی برای از بین بردن رسوبات آهک وجود دارد که در صورت استفاده از آن نیازی به هیچ دستگاه اضافه یا مواد آسیب رسان نخواهید داشت. در روش خانگی شما باید از لیمو، جوش شیرین و سرکه استفاده کنید که با دارا بودن اسید سیتریک تقریبا بیشتر این رسوبات را از بین می برد.

چگونه رسوب آب را از بین ببریم (راهکار دائمی از بین بردن لکه آب)

رسوبات داخل آب در حالت معمولی ضرری برای سلامتی انسان ندارند، اما به دلیل مشکلات فراوان باید حتماً از بین بروند. یکی از مشکلات به وجود آمده توسط این ترکیبات گرفتگی لوله است؛ اگر سریع به فکر رفع این مشکل باشید، با محلول های خانگی چون جوش شیرین و آب می توانید مشکل را حل نمایید.

به همین ترتیب اگر دیر اقدام کنید، مجبور به دریافت خدمات از مراکز لوله بازکنی نیاوران یا محل زندگی خود خواهید بود. در این بحث به بررسی چگونگی رفع مشکلات رسوب آب به صورت تخصصی پرداخته ایم.

چرا باید رسوب آب را از بین ببریم؟

در بسیاری از مواقع جلوگیری از ایجاد رسوبات در داخل لوله ها کاری اجتناب ناپذیر است و شما در بازه های زمانی مختلف فقط امکان دریافت خدمات از مراکز لوله بازکنی تهران یا شهرتان را دارید و می‌توانید با انجام برخی کارها میزان این مواد آسیب رسان را به حداقل برسانید. مهمترین دلایل از بین بردن رسوبات عبارت هستند از:

گرفتگی لوله ها و تغییر شکل آب

رسوب ها سختی آب را بالا می برند و باعث تغییر شکل آب می شوند. روش های مختلفی برای از بین بردن رسوب داخل آب وجود دارد؛ جوشاندن آب و ترکیب برخی خوراکی ها به جهت رفع این مشکل کمک کننده می‌باشد. روش های دیگری هم در این رابطه وجود دارد، از جمله ارتباط گرفتن با یک مرکز حرفه ای لوله بازکنی شهرک ولیعصر یا مناطق دیگر تهران یا شهرستانی که در آن ساکن هستید.

این مواد آسیب رسان مصرف آب و انرژی را برای خانواده ها سخت می کنند، به همین دلیل مردم باید به دنبال راهکارهایی مناسب برای رفع این مشکل باشند. در واقع اگر برای این موضوع چاره ای نیندیشید، آب دارای رسوب با عبور از لوله ها و وسایل مختلف باعث ایجاد گرفتگی هایی می شود که این موضوع روی سیستم آبرسانی منزل شما تاثیر می‌گذارد.

آسیب رسانی به تجهیزات حرارتی

با ایجاد رسوب بر اثر افزایش دما و ... به مرور زمان مشکلاتی برای سیستم های حرارتی به وجود می‌آید. این مواد به مرور زمان به کارایی این تجهیزات آسیب می رسانند و باعث ایجاد هزینه هایی بابت تعمیر یا حتی جایگزینی می شوند. یکی از این تجهیزات کتری است که به مرور زمان رسوب زیادی اطراف آن را می گیرد. در واقع بر اثر دمای بالای این مواد تشکیل می شوند و صدماتی به کتری می‌رسانند.

با ایجاد رسوب در تجهیزات حرارتی قطعاتی مانند کویل ها یا المنت ها، توان بیشتری را نیاز دارند تا جریان انرژی را به پمپ دستگاه انتقال دهند. میزان حرارت روی سطوح و تجهیزات داخل سیستم های حرارتی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

چگونه رسوب آب را از بین ببریم (راهکار دائمی از بین بردن لکه آب)

تاثیر سختی آب بر مواد شوینده

این ترکیبات رسوبی تاثیرگذاری مواد شوینده را به حداقل می رسانند، زیرا میزان کف دهی آنها را کم می کنند. معمولا مواد شوینده با کلسیم داخل آب واکنش شیمیایی ایجاد کرده و طی این فرآیند سدیم موجود در اسید چرب آنها با یون کلسیم تعویض می شود. در نتیجه این اتفاق، مواد کف خوبی نخواهند داشت، برای همین باید مقادیر بالایی از آنها را برای هر بار ظرف شستن استفاده کنید.

وجود رسوب آب روی شیشه و ظروف

یکی دیگر از تاثیرات منفی این مواد ایجاد لک برروی ظروف مختلف است. در واقع رسوبات باعث ایجاد لکه هایی سفید رنگ برروی سطوح شیشه ای، دیواره حمام ها و ... می شوند. این موضوع حتی در زمان شستشوی ظروف نیز مشاهده می شود، یعنی زمانی که یک ظرف را به طور کامل شسته اید، متوجه ایجاد لکه هایی بر سطح آن خواهید شد.

چگونه رسوب آب را از بین ببریم (راهکار دائمی از بین بردن لکه آب)

چرا رسوب ها به وجود می آیند؟

سختی آب خود، به دلیل وجود یون های کلسیم و منیزیم است. در واقع هنگام عبور آب از روی سنگ هایی مثل سنگ آهک یا دولومیت، مواد معدنی با آن ترکیب می شوند و سختی آب به میزان قابل توجه ای افزایش می‌یابد. این موضوع باعث بالارفتن میزان سختی آب چاه نسبت به آب سطحی می‌شود.

پاک کردن رسوب آب

حالا به یک سوال اساسی می رسیم، چطور رسوب داخل آب را از بین ببریم؟ برای انجام این کار چند راه پیش رو دارید:

روش موقت، جوشاندن آب

در روش موقت می توانید آب را بجوشانید. در صورت جوشاندن این مواد از بین می روند و امکان استفاده از آنها را خواهید داشت.

روش دائم حل مشکل سختی آب

با پیشرفت فناوری خوشبختانه هم اکنون سیستم اسمز معکوس یا آب شیرین کن روی کار آمده است که با فیلتر ممبران TDS را از بین می برد. این دستگاه در مدل های خانگی و صنعتی به فروش می رسد که امکان خرید آن را متناسب با نیازتان دارید.

در این دستگاه ها فیلترهای مخصوص وجود دارد که تمام مواد اضافه داخل آب را می گیرد. در واقع وقتی مایع از فیلتر عبور می کند، املاح، مواد شیمیایی، مواد معدنی و ... گرفته می شوند.

دستگاه سختگیری رزینی

یکی دیگر از دستگاه های پیشرفته دستگاه سختگیری رزینی است که آن را با نام دستگاه تبادل یونی نیز می شناسند. با استفاده از این تجهیزات می توانید TH را از بین ببرید، اما امکان حذف TDS را نخواهید داشت. با استفاده از این ابزار مواد معدنی مثل کلسیم یا منیزیم حذف می شوند، اما نباید انتظار حذف مواد شیمیایی را داشته باشید که این موضوع برروی طعم آب تاثیر می گذارد.

استفاده از سدیم

یکی دیگر از راه هایی که به عنوان راهکاری دائمی توسط کارشناسان در اختیار مردم گذاشته شده، استفاده از سدیم است. این روش برای سلامتی ضرر دارد، به همین دلیل استفاده از آن را توصیه نمی کنیم. در واقع شما کافیست مقداری سدیم را به مایع بیفزایید تا میزان سختی آن را به حداقل برسانید.

با استفاده از تجهیزات روش دائمی طعم و بوی آب آشامیدنی منزل یا محل کارتان کاملا طبیعی می شود، همچنین دیگر نگران ایجاد لک برروی ظروف یا وسایل مختلف، گرفتگی لوله ها یا کاهش کف دهی مواد شوینده تان نخواهید بود. با استفاده از این راهکارها دوام و ماندگاری تجهیزات حرارتی تان افزایش پیدا می کند و شما می توانید در هزینه هایتان صرفه جویی داشته باشید.

چگونه رسوب آب را از بین ببریم (راهکار دائمی از بین بردن لکه آب)

روش خانگی

یک روش خانگی عالی برای از بین بردن رسوبات آهک وجود دارد که در صورت استفاده از آن نیازی به هیچ دستگاه اضافه یا مواد آسیب رسان نخواهید داشت. در روش خانگی شما باید از لیمو، جوش شیرین و سرکه استفاده کنید که با دارا بودن اسید سیتریک تقریبا بیشتر این رسوبات را از بین می برد.

چگونه رسوب آب را از بین ببریم تا ظروف مان بدون لکه باشند؟

از بین بردن رسوب آب مسئله ای مهم و ضروری است که باید حتما با استفاده از راهکارهای موقت یا دائمی انجام شود. رسوب آسیب های جدی به سیستم های حرارتی می زند و گرفتگی هایی را برای لوله ها به وجو می آورد که گاهی از بین بردن آنها فقط از عهده مراکز لوله بازکنی بر می آید.

اگر نمی خواهید با چنین مشکلاتی رو به رو شوید، پیشنهاد می دهیم حتما از راهکارهای موقت، دائمی یا خانگی استفاده کرده و از مزیت های انجام این کار بهره مند شوید. راهکارهای دائمی مثل استفاده از تجهیزات تصفیه آب است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید