نخست وزیر اسلواکی احتمال پیوستن اوکراین به ناتو را رد و تاکید کرد که چنین اقدامی تنها به یک فاجعه جهانی منجر خواهد شد.

پیوستن اوکراین به ناتو منجر به یک فاجعه جهانی می شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،نخست وزیر اسلواکی گفت که کشورش با پیوستن اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مخالف است ولی با الحاق آن به اتحادیه اروپا مخالفتی ندارد.

رابرت فیکو روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که مقام های اوکراین شاید خواهان پیوستن به ناتو باشند ولی این تصمیم خود آنهاست و ما نمی‌توانیم این مسئله را بپذیریم چراکه منافع اسلواکی به خطر خواهد افتاد.

نخست وزیر اسلواکی ابراز امیدواری کرد که بروکسل و کی‌یف گفت‌وگوهای خود را برای آغاز روند پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا در کوتاه ترین زمان آغاز کنند.

فیکو، پیشتر با اشاره به اینکه پیوستن احتمالی اوکراین به ناتو، پایه‌گذار جنگ جهانی سوم خواهد بود، تاکید کرده بود که براتیسلاوا پیشنهاد کی‌یف برای ملحق شدن به این ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا را وتو خواهد کرد.

وی همچنین احتمال پیوستن اوکراین به ناتو را رد و تاکید کرد که چنین اقدامی تنها به یک فاجعه جهانی منجر خواهد شد، بلکه بدیهی است به رویارویی مستقیم ناتو و روسیه بر سر این موضوع می‌انجامد.

پیش از روی کار آمدن فیکو و پیروزی حزبش در انتخابات سپتامبر سال گذشته، اسلواکی یکی از حامیان اصلی اوکراین بود و برای این کشور ادوات جنگی پیشرفته از جمله جنگنده ها و سامانه‌های ضدهوایی فراهم می‌کرد.

روبردت کالیناک، وزیر دفاع جدید اسلواکی چندی پیش گفت که سیاست دولت قبلی این کشور به شدت به موضع و شرایط دفاعی اسلواکی آسیب زده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید