عوارض خروج از کشور سال ۱۴۰۳ اعلام شد، در این مطلب به بررسی جزییات عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳ پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳ چقدر شد؟

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری، در سال‌جاری دولت برای صدور، تعویض و تمدید گذرنامه برای همه سنین ۴۰۰ هزار تومان عوارض خواهد گرفت.

عوارض خروج از کشور به ازای هر نفر در سال ۱۴۰۳ بر اساس لایحه پیشنهادی دولت به مجلس ۵۲۰ هزار تومان خواهد بود و زائران عتبات عالیات در صورت خروج با هواپیما ۴۵ هزار تومان و به صورت زمینی یا دریایی ۱۵ هزار تومان به ازای هر نفر باید عوارض بدهد.

البته که زائران اربیعن که از ۱۵ مرداد تا ۱۵ شهریورماه امسال فقط از مرزهای زمینی به کشور عراق بروند، مالیات خروج نخواهند داد، اما عوارض خروج زائران حج تمتع و عمره به ازای هر نفر ۱۷۲ هزار تومان خواهد بود.

با این حساب عوارض خروج از کشور در سال جدید نسبت به پارسال ۳۰ درصد افزایش یافته است. نکته مهم اینکه عوارض خروج از کشور برای سفر دوم به میزان ۵۰ درصد و سفرهای سوم و بیشتر به میزان ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

پیش بینی شده درآمد دولت از محل عوارض خروج از مرزهای کشور ۴۳۶۲ میلیارد تومان باشد که نسبت به رقم ۳۴۳۱ میلیارد تومانی در لایحه بودجه سال قبل ۲۷.۱ درصد افزایش داشته است.

این گزارش می‌افزاید: در سال جاری دولت برای صدور، تعویض و تمدید گذرنامه برای همه سنین ۴۰۰ هزار تومان عوارض خواهد گرفت. البته هزینه‌های درج شده بابت کلیه خدمات قابل ارایه جهت صدور، تعویض و تمدید گذرنامه (از قبیل هزینه‌های پستی، حق الزحمه و نگهداشت دفاتر خدماتی، عکس بیومتریک و ...) بوده و اخذ هرگونه وجه دیگر ممنوع است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید