سفر به هند و بازدید از سنگ کریشنا خاطره ای فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

سنگ کریشنا؛ معجزه ای از جنس تعادل در قلب هند

به گزارش سلام نو آنطور که الی گشت نوشته است در سرزمین پهناور هند، شگفتی های طبیعی و تاریخی بی شماری وجود دارد که هر کدام داستانی برای گفتن دارند. در میان این شگفتی ها، سنگ کریشنا در شهر ماهابالی پورام جایگاهی ویژه دارد. این صخره عظیم ۲۰ فوتی، با ظاهری شبیه به کره، بر روی شیبی لغزنده و باورنکردنی در دل تپه ای قرار گرفته است و گویی قوانین فیزیک را به چالش می کشد.

سنگ معلق در هوا یا کره ای از بهشت؟

افسانه ها درباره این سنگ شگفت انگیز حکایت های جالبی دارند. برخی معتقدند که این سنگ، کره ای غول پیکر از غذای مورد علاقه خدای هندو، کریشنا است که از بهشت به زمین افتاده است. به همین دلیل، مردم محلی این سنگ را با نام کره کریشنا می شناسند.

اما علم، داستانی دیگر دارد. به نظر می رسد که این تخته سنگ عظیم، بازمانده از یک یخ‌بندان نامنظم باشد که در موقعیتی منحصر به فرد بر روی تپه گیر کرده است.

جاذبه ای که گردشگران را مسحور خود می کند

سنگ کریشنا، فارغ از اینکه ریشه در افسانه داشته باشد یا علم، به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری هند تبدیل شده است. بازدیدکنندگان از سراسر جهان به تماشای این سنگ شگفت انگیز می آیند و سعی می کنند با هل دادن آن، تعادل ظریفش را به هم بزنند. اما تاکنون هیچ کس در این تلاش موفق نشده است.

ماهابالی پورام: شهری که تاریخ و افسانه در آن هم آغوش شده اند

سفر به سنگ کریشنا فرصتی برای بازدید از شهر ماهابالی پورام نیز فراهم می کند. این شهر باستانی، گنجینه ای از معابد، مجسمه ها و کنده کاری های شگفت انگیز است که داستان خدایان، پادشاهان و مردم گذشته را روایت می کنند.

سنگ کریشنا؛ معجزه ای از جنس تعادل در قلب هند

گرمای مهمان نوازی و زیبایی بی بدیل

اما زیبایی ماهابالی پورام فقط در بناهای تاریخی آن نیست. مردم این شهر با گرمی و مهمان نوازی خود، گردشگران را مجذوب خود می کنند. آنها مشتاق به اشتراک گذاشتن داستان ها و سنت های خود با شما هستند و باعث می شوند احساس کنید عضوی از جامعه آنها هستید.

سفری به سرزمین افسانه ها و عجایب

سفر به سنگ کریشنا و ماهابالی پورام سفری به سرزمین افسانه ها و عجایب است. سفری که در آن می توانید عظمت تاریخ، زیبایی طبیعت و گرمای مهمان نوازی را در کنار هم تجربه کنید.

نکاتی برای بازدید از سنگ کریشنا

  • بازدید از این سنگ رایگان است.
  • بهترین زمان برای بازدید از سنگ کریشنا صبح زود یا عصر است، زمانی که نور خورشید بر روی آن می تابد و زیبایی آن را دوچندان می کند.
  • برای رسیدن به سنگ کریشنا می توانید از تاکسی یا اتوبوس استفاده کنید.
  • کفش های راحت بپوشید زیرا برای رسیدن به سنگ باید کمی پیاده روی کنید.
  • مراقب باشید که به سنگ آسیب نزنید.

سنگ کریشنا؛ معجزه ای از جنس تعادل در قلب هند

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید