بر اثر بارش شدید باران، بارش برف و سیلاب‌های شدید طی سه روز گذشته در مناطقی از افغانستان دست‌کم ۳۳ نفر جان خود را از دست دادند.

۳۳ کشته در پی بارندگی و وقوع سیل در افغانستان
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سخنگوی سازمان ملی بلایای طبیعی افغانستان اعلام کرد بر اثر بارش شدید باران، بارش برف و سیلاب‌های شدید طی سه روز گذشته در مناطقی از این کشور دست‌کم ۳۳ نفر جان خود را از دست داده و ۲۷ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

تقریباً نیمی از ۳۴ ولایت افغانستان از جمله کابل از روز جمعه شاهد بارش شدید باران یا برف بوده که موجب جاری شدن سیلاب‌های ناگهانی در بخش‌هایی از این کشور شده و خسارات جانی و مالی به بار آورده است.

مقامات افغانستان اظهار کردند در پی بارندگی‌های شدید، بارش برف و جاری شدن سیل در چندین ولایت این کشور تاکنون دست‌کم ۳۳ فوتی و ۲۷ مورد مصدومیت گزارش شده است.

مقامات افغانستان با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ خانه نیز بر اثر سیل آسیب دیده است، افزودند: سیلاب‌های ناگهانی همچنین زمین‌های کشاورزی و ۷۵ کیلومتر از جاده‌های این کشور را تخریب کرده و بیش از ۲۰۰ راس دام نیز تلف شده است.

به گزارش شینهوا، مقامات افغانستان همچنین خاطرنشان کردند: سازمان‌های امدادی با حمایت مسئولان به ۲۲ هزار و ۸۵۱ خانواده سیل‌زده کمک‌های بشردوستانه ارائه کرده‌اند و روند کمک‌رسانی به مناطق آسیب‌دیده همچنان ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید