سخنگوی وزارت آموزش و پرورش خبر داد که در سال ۱۴۰۳، حق‌الزحمه ساعات اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود.

دوبرابر شدن حقوق این معلمان در فروردین ۱۴۰۳ + جزییات

به گزارش سلام نو، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه معلمان در صورت کسب شرایط هر ۴ سال ارتقای رتبه دارند، گفت: طرحی را دنبال می‌کنیم که از مهر ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد و براساس آن حق‌الزحمه ساعات اضافه تدریس معلمان دو برابر خواهد شد.

علی فرهادی؛ معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مهمترین اتفاق سال ۱۴۰۲ به سرانجام رسیدن رتبه‌بندی معلمان بود، اظهار کرد: ۵۷۲ هزار معلم به رتبه خود معترض بودند که تمام اعتراضات بررسی شد و به سرانجام رسید.

وی افزود: ۸۵۰ هزار نفر از معلمان رتبه‌بندی شدند و از این به بعد رتبه‌بندی معلمان جدیدالاستخدام انجام می‌شود، نو معلمانی که در سال ۱۴۰۳ وارد آموزش و پرورش می‌شوند، مشمول رتبه‌بندی هستند و باید منابع مالی آن پیش‌بینی شود، رتبه‌بندی یک نظام پیوسته است و معلمان در صورت کسب شرایط هر ۴ سال ارتقای رتبه دارند.

صفر شدن مطالبات آموزش و پرورش محقق نشد

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه «مهمترین خبری که تمایل داشتید در سال ۱۴۰۲ اعلام کنید اما محقق نشد، چه بود؟» گفت: صفر شدن مطالبات آموزش و پرورش که محقق نشد هم‌اکنون میزان مطالبات از ۴۳ هزار میلیارد تومان به ۶ هزار میلیارد کاهش یافته است و اگر ۶ هزار میلیارد تومان دریافت می‌کردیم، رقم مطالبات صفر می‌شد.

فرهادی درباره استخدام معلم در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد: ۳۰ هزار دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی، فارغ‌التحصیل شده و وارد مدارس شدند همچنین مجوز استخدام ۵۱ هزار نفر را دریافت کردیم که ۴۴ هزار نفر جذب شدند و ظرفیت باقی مانده به دلیل خالی ماندن سهمیه‌ها و سایر مسائل بود.

ورود ۱۰۰ هزار معلم جدید به مدارس از مهر

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ حدود ۷۲ هزار معلم جدید از طریق آزمون استخدامی، جذب می‌شوند و ۳۲ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و رجایی وارد مدارس می‌شوند؛ بر این اساس بیش از ۱۰۰ هزار معلم جدید خواهیم داشت همچنین امسال، ۱۹ هزار مربی پرورشی، تربیت‌بدنی و مربی سلامت استخدام می‌شوند که از اول مهر کار خود را در مدارس آغاز خواهند کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: سال ۱۴۰۳، ۷۳ هزار معلم بازنشسته می‌شوند که تلاش می‌کنیم در صورت رضایت آنها، استمرار خدمت داشته باشند.

فرهادی درباره کمبود معلم در سال ۱۴۰۳ گفت: جذب دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ از ۳۰ هزار نفر به سه هزار نفر در سال کاهش یافت و این وضعیت باعث کمبود معلم شد که هم‌اکنون از طریق آزمون استخدامی به دنبال جبران آن هستیم.

تلاش برای پرداخت حق‌التدریس معلمان هر دو ماه

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: دوسوم کمبود معلم از طریق ساعات حق‌التدریس یا اضافه کار معلمان جبران می‌شود، در تلاش هستیم حق‌التدریس معلمان با کمک سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد و خزانه هر دو ماه پرداخت شود، سال گذشته به دلیل تأخیر در پرداخت حق‌التدریس شرمنده معلمان شدیم.

فرهادی بیان کرد: اگر می‌خواهیم معلمان شاغل و بازنشسته برای اضافه کار انگیزه لازم داشته باشند باید حق‌التدریس‌ها به موقع پرداخت شود و مبلغ پرداختی آن افزایش یابد. طرحی را با همراهی سازمان برنامه و بودجه دنبال می‌کنیم که از مهر ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد و براساس آن حق‌الزحمه ساعات اضافه تدریس معلمان دو برابر خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید