عیدی مددجویان در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۵۰ هزار تومان به میزان نصف یک مستمری واریز شد.

زمان واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا؛بررسی خبرنگار و پیگیری از سازمان بهزیستی کشور نشان می دهد مستمری بعضی از مددجویان تا پایان وقت اداری به حساب آنان واریز خواهد شد.

ارقام جدید که براساس افزایش ۲۰ درصدی و مابه التفاوت مستمری‌ها در نظر گرفته شده است بدین شرح است:

یک‌نفره: ۷۶۴/۴۰۰ تومان

دونفره: ۱/۰۹۲/۰۰۰ تومان

سه‌نفره: ۱/۵۲۸/۸۰۰ تومان

چهارنفره ۱/۹۶۵/۶۰۰ تومان

پنج‌نفره: ۲/۴۰۲/۴۰۰ تومان

در حال حاضر ۹۶ درصد مددجویان کمیته امداد در پنج دهک پایین قرار دارند و حدود ۲ میلیون و ۳۶۲ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) هستند که ۸۷ درصد آنها در سه دهک پایین و ۹۶ درصد در پنج دهک پایین قرار دارند.

این در حالیست که اخیرا عیدی ممدجویان بهزسیتی و کمیته امداد پرداخت نشده است، موضوعی که واکنش سید کریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی را در پی داشت.

حسینی با اشاره به عدم پرداخت عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) به تسنیم گفت: «کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی در اولین جلسه کمیسیون که در هفته آینده برگزار می‌شود، علت عدم پرداخت عیدی تحت پوششان کمیته امداد و بهزیستی را پیگیری خواهد کرد. به همین منظور از مسئولان مربوطه از جمله وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور دعوت به عمل خواهد آمد تا در جلسات کمیسیون حضور یافته و توضیحی درباره دلایل عدم پرداخت عیدی مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی به اعضا ارائه دهند.»

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه عیدی یک خانواده ۵ نفره حدود ۲ میلیون تومان است، اظهار کرد: «این خانواده‌ها برای هزینه کرد این میزان دریافتی در شب عید برنامه ریزی کرده بودند که با عدم پرداخت بسیاری از آنها در این شرایط اقتصادی دچار مشکل شده‌اند.»

حسینی با بیان اینکه پرداختی سازمان‌های حمایتگر به این اقشار رقم ناچیزی است، گفت: «پرداخت مستمری و حمایت از اقشار ضعیف و آسیب پذیر باید اولویت نهادهای مربوطه باشد، لذا مجلس به عنوان نهاد نظارتی موضوع عدم پرداخت عیدی به مددجویان را پیگیری خواهد کرد.»

عیدی مددجویان به میزان یک مستمری ماهانه است که در سال ۱۴۰۱ میزان مستمری حدود ۵۰۰ هزار تومان بود و متاسفانه عیدی مددجویان در سال ۱۴۰۲ نیز حدود ۲۵۰ هزار تومان به میزان نصف یک مستمری واریز شد.

بعضی از مستمری بگیران به سایت های خبری پیام داده اند که هنوز تا این لحظه پولی برایشان واریز نشده است. باید در جواب گفت که منتظر باشند تا آخر وقت اداری دوشنبه واریزی انجام خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    0 0
    سلام عیدی ی واریز نشد مستمریم واریز نشده مصعولان فکری قشر ضیف ناتوان پیگیری واریز کند بانک رفاه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید