وزرای خارجه روسیه و چین امروز – سه‌شنبه – در پکن نشستی را برگزار کردند که محوریت اصلی آن حمایت از یکدیگر، افزایش تعاملات چندجانبه و همکاری درخصوص مبارزه با تروریسم بوده است.

«مبارزه با تروریسم و مقابله با تحریم‌ها»، محور مذاکرات وزرای خارجه روسیه و چین

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه جهت دیدار با «وانگ یی» همتای چینی خود روز دوشنبه وارد پکن شد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر امور خارجه چین طی نشستی با همتای روسی خود عنوان کرد: «طبق چارچوب ریاست روسیه در بریکس و ریاست چین در سازمان همکاری شانگهای از نیمه دوم سال، ما از یکدیگر حمایت قوی خواهیم کرد و تعاملات چندجانبه خود را افزایش خواهیم داد.»

وانگ یی تاکید کرد که مسکو و پکن به تحکیم همکاری‌های راهبردی در عرصه جهانی ادامه خواهند داد.

او ضمن آنکه مجددا از جانب چین، پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری را با «سطح بالایی از حمایت‌ها» تبریک گفت، افزود: ما به عنوان دوست و شریک استراتژیک جامع روسیه، قاطعانه از توسعه و احیای باثبات روسیه تحت رهبری رئیس‌جمهور پوتین حمایت خواهیم کرد.

«مبارزه با تروریسم و مقابله با تحریم‌ها»، محور مذاکرات وزرای خارجه روسیه و چین

وزیر امور خارجه روسیه هم اظهار کرد: «روسیه و چین به همکاری در مبارزه با تروریسم از جمله از طریق ساز و کارهای چند جانبه ادامه خواهند داد. من از چین به خاطر اینکه برای حمله تروریستی در مسکو تسلیت گفتند و از مبارزه روسیه علیه تروریسم حمایت می‌کنند، تشکر می‌کنم.»

سرگئی لاوروف مجددا ضمن اشاره به اینکه همه عاملان حمله تروریستی به سالن کنسرت کروکوس در حوالی مسکو مجازات خواهند شد، افزود: همکاری روسیه و چین در زمینه مبارزه با تروریسم از جمله در چارچوب ساز و کارهای چندجانبه ادامه خواهد داشت.

او هم‌چنین به انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه اشاره کرد و گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری ماه مارس تحت شرایط، فشارهای خارجی سخت از سوی غرب و افزایش حملات تروریستی توسط رژیم کی‌یف برگزار شد. همانطور که می‌دانید، گلوله‌باران شهرهای روسیه دائما تکرار شده و منجر به تلفات غیرنظامیان می‌شود. هم‌چنین تلاش‌هایی برای هک کردن سیستم انتخاباتی روسیه صورت گرفت.

وزیر خارجه روسیه در ادامه این نشست تاکید کرد: روسیه و چین مسائل مربوط به تحریم‌ها را تحت چارچوب بریکس و سازمان همکاری شانگهای حل‌وفصل خواهند کرد. این ۲ کشور هم‌چنین به این نتیجه رسیده‌اند که کنفرانس‌های بین‌المللی درباره بحران اوکراین که موضع روسیه را نادیده می‌گیرند، ناکارآمد هستند.

لاوروف هم‌چنین از حضور وزیر امور خارجه چین در نشست وزرای بریکس در ماه ژوئن در روسیه خبر داد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید