بازار بورس تهران با توجه به سیگنال‌های خبری که در این چند روز دریافت کرده است می‌تواند به روزهای بهتری امیدوار باشد.

پیش‌بینی وضعیت بورس برای فردا ۲۰ فروردین ماه / بازار سرمایه امسال به کدام سو می رود؟
به گزارش سلام نو به نقل از اکوایران، در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارزش معاملات برای امروز به عدد ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است که این رقم همچنان برای اهالی بنیادی کار بازار سرمایه برای تغییر جهت بازار و یا ورود به بازار خیلی کم است.

شاخص کل نیز در نهایت با رشد ۳ هزار واحدی کار را تمام کرد تا اهالی تکنیکالیست بازار را امیدوار کرده باشد به محدوده ۲.۲ میلیون واحدی که تا چندی پیش به عنوان یک سطح مقاومتی شناخته می شد.

بانک ملت ، نوری فارس و نماد بانک اقتصاد نوین بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران داشتند به طوری که بانک ملت به تنهایی بیش از ۳۲۰۰ واحد شاخص را در جهت مثبت حرکت داد.

بیشترین ارزش معاملاتی برای بازار بورس اوراق بهادار تهران به گروه بانکی‌ها تعلق گرفت و این گروه بیش از ۴۵۲ میلیارد تومان ارزش معاملاتی به خود گرفت و در صدر برترین گروه ها از نظر ارزش معاملاتی شد. بعد ازآن گروه خودرویی با ارزشی نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان در جایگاه دوم قرار داشت. فلزات اساسی و شیمیایی نیز در جایگاه دوم قرار داشتند.

بانک ملت در گزارشی که در سامانه کدال منتشر کرده است عنوان داشته است که نزدیک به ۶۵ هزار میلیارد تومان سود بابت تسعیر ارز دارایی‌ها شناسایی کرده است. این بانک در روز جاری با صف خرید خوبی همراه شد. اهالی بازار سرمایه به این نکته اشاره داشتند که براساس بخشنامه بانک مرکزی؛ این سود تسعیر ارز بانک‌ها سود قابل تقسیم نیست و صرف افزایش سرمایه از این محل خواهد شد.

در یک ساعت پایانی بازار روز جاری شاهد سبز پوشی صندوق‌های اهرمی بودیم و نمادهای شتاب، اهرم، موج و توان پیشتاز این موضوع بودند.

اما بعد از مشخص شدن نرخ تسعیر ارز دارایی‌ها برای بانک‌ها خبر دیگری که در بازار به عنوان سیگنال دست به دست شد موضوع سفر وزیر امور خارجه بود. وزیر خارجه ایران در رأس هیئتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عمان درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به ویژه اوضاع غزه و با بدرقه سفیر عمان در تهران راهی مسقط شد.

اما دیگر سیگنالی که چندان نمی‌شود به آن وزن داد موضوع تغییر رییس سازمان بورس اوراق بهادار تهران است و اسامی افرادی برای سکانداری سازمان بورس اوراق بهادار تهران بر سر زبان‌ها افتاده است که در حد شایعه و گمانه زنی است.

گزینه‌های ریاست سازمان بورس را این طور بررسی کرده‌اند که رضوانی‌فر طبق سنوات قبل نامش در یک سمت ماجرا است همچنین ناصرپور معاون فعلی عشقی و ابوذر سروش نام دیگری است که این روزها بر سر زبان ها افتاده است.

بررسی تکنیالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

اما شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران رخ نسبتا سبزی را در پایان معاملات روز جاری به خود گرفت و بازار گروه بانکی با پرچم داری بانک ملت و اقتصاد نوین برترین گروه بازار روز جاری محسوب می شدند.

بازار بورس تهران با توجه به سیگنال‌های خبری که در این چند روز دربافت کرده است می‌تواند به روزهای بهتری امیدوار باشد و روی حمایت ۲.۲ میلیون واحدی شاخص کل حساب باز کند (البته صرفا از منظر تکنیکالی).

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید