برای قطع درختان الیمالات مازندران هیچ شرکت و سازمانی از سازمان منابع طبیعی کشور مجوز دریافت نکرده است.

ماجرای قطع ۴۰۰۰ درخت در الیمالات مازندران

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،مدیرکل آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی کشور قطع ۴۰۰۰ اصله درخت الیمالات مازندران را تکذیب کرد و گفت: ۳۰ درخت بلوط قطع شده که با توجه به اینکه زیر دکل فشار قوی برق بوده باید قطع می‌شد. سید یوسف مرادی امروز (یکشنبه) در نشست خبری درباره اتفاقات نوروزی برای جنگلبانان و ارایه برنامه‌های حفاظتی جهت صیانت از جنگل‌ها و مراتع در سال جدید، درباره قطع درختان الیمالات استان مازندران توسط یک شرکت گردشگری، اظهار داشت: برای قطع درختان الیمالات مازندران هیچ شرکت و سازمانی از سازمان منابع طبیعی کشور مجوز دریافت نکرده است.

مدیرکل آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی کشور افزود: طبق قانون، حفظ و نگهداری آب برکه‌های منابع طبیعی در عرصه‌های طبیعی کشور بر عهده شرکت آب منطقه‌ای است، اما به هیچ عنوان ذکر نشده که این شرکت می‌تواند عرصه‌های طبیعی را اجاره بدهد.

وی گفت: در سال ۱۳۹۹ آب منطقه‌ای مازندران قرارداد طرح گردشگری ۲۵ساله با یک فردی امضا کرده، اما در سال ۱۴۰۰ شرکتی تاسیس شد و شرکت آب منطقه‌ای مازندران زمین‌های اطراف آب‌بند الیمالات را به این شرکت اجاره داد.

مرادی اضافه کرد: مجری الیمالات تنها اقدام به قطع درختان منطقه نکرده، بلکه خاک منطقه را نیز جابه‌جا و تخریب کرده است.

مدیرکل آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی کشور با تاکید بر اینکه تمام اختیارات و متولی اجاره دادن منابع طبیعی به عهده سازمان منابع طبیعی کشور است، گفت: این شرکت ۳۰ اصله درخت بلوط با قطر بیش از ۷.۵ سانتیمتر و مابقی درختان با قطر کمتر از ۷.۵ سانتیمتر را قطع کرده است، اما مهم‌تر از آن ۱.۲ هکتار از خاک این اراضی تخریب شده است.

وی ادامه داد: شرکت مذکور مدعی است که از سازمان گردشگری و منابع طبیعی مجوز دارد که چنین چیزی صحت ندارد و این شرکت تنها از شرکت آب منطقه‌ای مازندران مجوز دریافت کرده است.

به گفته مرادی، شرکت متخلف در قطع درختان منطقه الیمالات بدون اینکه از سازمان منابع طبیعی کشور مجوز داشته باشد از شرکت آب منطقه‌ای مازندران مجوزی گرفته بود، این در حالی است که برای ارایه خدمات گردشگری در منابع طبیعی باید از سازمان منابع طبیعی کشور مجوز دریافت کنند.

مدیرکل آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی کشور گفت: طبق ماده بهره‌وری قانون جنگل‌ها مصوب ۱۳۴۲ هر طرحی که در عرصه‌های منابع طبیعی اجرا می‌شود باید از سوی سازمان منابع طبیعی مجوز داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید