وام سهام عدالت فقط مخصوص افرادی است که در سامانه سهام عدالت به آدرس اینترنتی samanese.ir ثبت‌نام کرده‌اند.

نحوه دریافت وام سهام عدالت + مبلغ و شرایط

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، اگر متقاضی دریافت وام سهام عدالت هستید، در مرحله اول باید درباره جزئیات، مبلغ، نحوه دریافت و شرایط ثبت‌نام این وام اطلاعاتی به‌ دست آورید تا با آگاهی کامل مسیر دریافت آن را طی کرده و کارت اعتباری مخصوص را از ارگان‌های مربوطه دریافت کنید.


شرایط اعطای وام همزمان با آغاز طرح آزادسازی سهام عدالت در ایران یعنی سال 1399 شروع شد و همچنان نیز ادامه دارد. این فرصتی را برای سهامداران به ‌وجود آورد تا با استفاده از وام دریافتی بتوانند مایحتاج ضروری خود را تهیه کنند.

وام سهام عدالت چیست؟

سهام عدالت به سهامی گفته می‌شود که در اختیار افراد کم بضاعت از طرف شرکت‌های دولتی قرار می‌گیرد. دارندگان این سهام می‌توانند با استفاده از امکانات به ‌وجود آمده، تسهیلات یا وام دریافت کنند. در واقع هر یک از دارندگان این سهام می‌توانند تا 50 درصد از ارزش سهامشان را به‌صورت وام دریافت کرده و با دردست‌ داشتن کار اعتباری مخصوص، خریدهایشان را از مراکز مختلف انجام دهند.

این وام فقط مخصوص افرادی است که در سامانه سهام عدالت به آدرس اینترنتی samanese.ir ثبت‌نام کرده‌اند.

اگر وارد این سایت می‌شوید، اما سیستم اجازه ورود به سامانه را نمی‌دهد، یعنی شما مشمول دریافت این خدمات نیستید. همچنین فقط افرادی که دارای سهامی به ارزش حداقل 500000 تومان یا حداکثر 1000000 تومان هستند، امکان دریافت این تسهیلات را خواهند داشت.

شما باید به‌ منظور دریافت این وام در سامانه سجام که مرتبط با بازار بورس ایران است نیز ثبت‌نام کنید؛ چون اعطاکنندگان وام ثبت‌نام در این سامانه را یکی از مهمترین شرایط دریافت تسهیلات معرفی کرده‌اند.

اینکه چه مقدار امکان دریافت تسهیلات را از اعطاکنندگان دارید، کاملاً به ‌میزان سهامتان بستگی دارد. افرادی با برگه‌های 1000000 تومانی، امکان دریافت 14000000 تومان و افرادی با برگه‌های 500000 تومانی، امکان دریافت 7000000 تومان را دارند. البته وامی که در اختیارتان قرار می‌گیرد، به‌صورت اعتباری بوده و فقط امکان خرید از فروشگاه‌هایی خاص را برایتان به ‌وجود می‌آورد.

مبلغ وام دریافتی می‌تواند بر اساس تعداد افراد خانواده‌تان دچار تغییر شود. مثلاً اگر شما در یک خانواده 4 نفره زندگی می‌کنید و تمام اعضای خانواده دارای برگه‌های 500000 تومانی هستند، بنابراین خانواده شما به میزان 28000000 تومان امکان دریافت وام خواهند داشت.

نحوه دریافت وام سهام عدالت

با دریافت کارت اعتباری مخصوص وام سهام عدالت می‌توانید خریدهایتان را از فروشگاه‌های همکار و با بانک عامل انجام دهید. البته برای دریافت این کارت باید به نکته‌های مهمی توجه داشته باشید که عبارت هستند از:

دارای برگه‌های سهام عدالت 500000 یا 1000000 تومانی باشید.
متقاضیان باید دارای کارت ملی هوشمند باشند.
داوطلبین دریافت وام باید در سامانه سجام نیز ثبت‌نامشان را تکمیل کنند.
مراجع قضایی بابت توقف حکم سهام عدالتتان دستوری صادر نکرده باشند. هرگونه حکم توقف امکان دریافت تسهیلات را از بین می‌برد.
درصورتی‌که حتی یک درصد از سهامتان را فروخته باشید، امکان دریافت تسهیلات را نخواهید داشت.
باید در بانک‌های عامل (ملی یا ملت) حساب بانکی داشته باشید.

هر یک از این شرایط بسیار مهم و حائز اهمیت هستند و تمام متقاضیان تسهیلات سهام عدالت باید به آنها توجه کنند، در ‌غیر ‌این ‌صورت امکان دریافت را نخواهند داشت.

شرایط دریافت وام سهام عدالت

وام سهام عدالت شرایط مخصوصی دارد که قبل از دریافت باید حتماً درباره آنها اطلاعات کافی داشته باشید:

این وام به‌صورت 3 ساله و با سود 18 درصد در اختیار متقاضی‌ها قرار می‌گیرد.
افرادی که در 30 روز اول اقدام به پرداخت مبلغ وام می‌کنند، نیازی به پرداخت سود ندارند.
امکان دریافت تسهیلات به‌صورت 100 درصدی وجود ندارد و متقاضی‌ها می‌توانند تسهیلات 60 درصد سهام شرکت‌های استانی را دریافت کنند.

مدارک لازم برای دریافت وام سهام عدالت

در فرایند دریافت تسهیلات نیاز به ارائه هیچگونه مدارک خاصی نیست، چون از قبل در سامانه مراحل احراز هویت را طی کرده‌اید و مدارک لازم را ارائه داده‌اید. تمامی کاربرانی که به‌صورت کامل مراحل احراز هویت را طی کرده‌اند، شرایط دریافت تسهیلات را دارند، چون به ‌محض احراز اطلاعاتشان برای بانک فرستاده می‌شود.

بعد ‌از ‌اینکه مراحل احراز هویت را پشت سر گذاشتید، کافیست به‌سراغ بانک‌های عامل بروید و کارت اعتباری‌تان را از آنها بگیرید.

کارمندان بانک بدون دریافت مدارک و به‌صورت کاملاً آنلاین و اتوماتیک تمام پروسه دریافت کارت اعتباری توسط شما را طی می‌کنند و در کوتاه‌ترین زمان، کارت را در اختیارتان می‌گذارند. این موضوع در مورد افرادی که ثبت‌نامشان را به‌صورت غیرحضوری انجام داده‌اند نیز صدق می‌کند.

البته توصیه می‌کنیم که هنگام مراجعه به بانک مدارک شناسایی اصلی مثل کارت ملی و شناسنامه‌تان را همراه خود ببرید تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانید از آنها استفاده کنید.

آیا برای دریافت وام سهام عدالت باید ضامن داشته باشیم؟

هیچ نیازی به ضامن یا وثیقه برای دریافت وام سهام عدالت وجود ندارد و نیازی به نگرانی از این جانب نیست. در واقع سهام عدالتتان همان نقش ضامن را برایتان بازی می‌کند و بانک‌های عامل با استناد به این سهام وام را در اختیار مردم می‌گذارد.

نحوه بازپرداخت وام سهام عدالت

مبلغ تسهیلات متقاضی‌ها به ارزش روز سبد دارایی‌های آنها بستگی دارد و این افراد می‌توانند فقط 30 درصد از سهامشان را به‌صورت وام دریافت کنند. از آنجا که ارزش سهام عدالت روزبه‌روز دچار تغییر می‌شود؛ بنابراین امکان مشخص‌کردن مبلغی خاصی برای اقساط آن وجود ندارد.

شما می‌توانید با درنظرگرفتن بازه زمانی بازپرداخت 3 ساله و سود 18 درصد این تسهیلات، مبلغ هر یک از اقساط خود را محاسبه کنید.

در صورت دریافت این وام، نیازی به بازپرداخت آن در 5 ماه ابتدایی نیست. بعد از گذشته این بازه زمانی، هر فرد باید اقدام به پرداخت اقساط خود کند. مثلاً فرض کنید 5000000 تومان را به‌عنوان تسهیلات دریافت کرده‌اید؛ بنابراین با درنظرگرفتن بازه زمانی 36 ماهه و سود 18 درصد باید ماهیانه مبلغی حدود 150000 تومان را بپردازید.

برای اینکه از مبلغ دقیق هر یک از اقساطتان اطلاعات کاملی به ‌دست‌آورید، توصیه می‌کنیم که حتماً با کارشناس‌های بانک عامل تماس بگیرید. این افراد با بررسی قیمت روز سهامتان مبلغ دقیق اقساط را به شما می‌گویند.

نحوه دریافت کارت اعتباری وام سهام عدالت

شما 2 راه مختلف برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت خود پیش ‌رو دارید که عبارت هستند از:

دریافت حضوری: در این روش باید به‌ سراغ یکی از شعبه‌های بانک‌های موردنظر بروید و درخواست دریافت کارت دهید.
دریافت غیرحضوری: در این روش با استفاده از وب‌سایت یا اپلیکیشن مخصوص بانک‌ها امکان ثبت درخواست دریافت کارت را دارید.

نحوه ثبت نام وام سهام عدالت به صورت غیرحضوری در بانک‌های مختلف

آیا می‌دانید که نحوه ثبت‌نام برای وام سهام عدالت در بانک‌های مختلف چگونه است؟
بانک ملی

برای اینکه کارت اعتباری تسهیلات سهام عدالتتان را دریافت کنید، باید حتماً در بانک ملی حساب سپرده داشته باشید. با فرض بر اینکه حساب سپرده‌تان را در این بانک ایجاده کرده باشید باید مراحل خاصی را پیش ببرید:

یکی از اپلیکیشن‌های مخصوص‌ بانک ملی از جمله بله، ایوا یا شصت را دانلود و روی تلفن همراه‌تان نصب کنید.
ابتدا وارد نشان بانک ‌شده و روی دکمه گواهی امضاء کلیک کنید.
در بخش انتهایی صفحه دکمه‌ای به نام ثبت امضاء را می‌بینید که باید روی آن بزنید.
اکنون سیستم برایتان کد مخصوصی را ارسال می‌کند که باید آن را وارد اپلیکیشن کنید.
دوباره وارد صفحه نشان بانک شوید و روی دکمه نشان اعتباری بزنید.
با وارد ‌شدن به بخش نشان اعتباری کافیست روی ثبت‌نام برای دریافت وام سهام عدالت کلیک کنید.
روی گزینه اول یعنی سهام عدالت بزنید.
دوباره به بخش نشان بانک رفته و دکمه ثبت را کلیک کنید.

با طی‌کردن همین مراحل به ‌راحتی می‌توانید ثبت‌نامتان را به اتمام برسانید و کارت خود را دریافت کنید. مراحل بررسی درخواست و آماده‌سازی کارت می‌تواند تا 24 ساعت به طول بیانجامد.
بانک ملت

برای دریافت کارت اعتباری وام سهام عدالت از طریق بانک ملت کافیست وارد آدرس اینترنتی bastam.bankmellat.ir شوید. افراد دارای حساب یا حتی شبکه شتاب می‌توانند از امکانات این وب‌سایت بهره‌مند شوند.

ابتدا مراحل ثبت‌نام‌تان را در سامانه بستام کامل کنید تا بتوانید جزئیات مربوط به وام سهام عدالت و حتی اطلاعات مربوط به فروش آن را ببینید. امکان مشاهده سهام، فروش یا مدیریت آن از طریق این سامانه به‌صورت کامل وجود دارد. در سامانه بستام می‌توانید اطلاعاتی از قبیل مشکلات سهام، ترکیب و ارزش سهم، نحوه ثبت سفارش فروش و … را نیز دریافت کنید.
نکته های مهم در دریافت وام سهام عدالت

چند نکته مهم برای دریافت وام سهام عدالت وجود دارد که حتماً باید به آنها توجه داشته باشید:

امکان خرید فقط از برخی فروشگاه‌های خاص مثل افق کوروش، وین‌مارکت یا رفاه وجود دارد.
میزان ارزش تسهیلات دریافتی‌تان برابر با 50 درصد ارزش سهامتان خواهد بود.
در صورت بازگرداندن مبلغ طی 1 ماه وام به‌صورت قرض الحسنه محاسبه خواهد شد، در ‌غیر ‌این‌ صورت تبدیل به تسهیلات 3 ماهه ‌شده و هر ماه باید اقساط مربوط به آن را بپردازید.
شما امکان خرید از کارت‌های اعتباری را فقط به ‌واسطه کیوآرکد دارید.
درصورتی‌که برای سهام عدالتتان روش مستقیم را انتخاب کرده باشید، حتی با فروش یک سهام امکان دریافت تسهیلات را نخواهید داشت.

وام سهام عدالت راهکاری جدید برای کمک به سهامدارانی است که دارای مشکلات مالی هستند و در تأمین مایحتاج زندگی‌شان با مشکلاتی روبرو ‌شده‌اند. این افراد می‌توانند به‌صورت حضوری یا غیرحضوری کارت اعتباری مخصوصی را دریافت کرده و مبلغ را طی اقساطی مشخص بازگردانند. البته از آنجا که سود این وام نسبتاً بالاست، توصیه می‌کنیم که طی یک ماه اول تمام مبلغ را بازگردانید تا سودی برایتان محاسبه نشود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید