مدیر روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: صادرات خاک این جزیره به امارات صحت ندارد.

ماجرای صادرات خاک هرمزگان به امارات چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، اگر به جنوب کشور در این روزها سفر کرده باشید امکان دارد که در سفرهای دریایی و تردد بین جزایر، با شناورهایی رو به رو شوید که بار محموله آنها « خاک » است. افراد محلی مدعی هستند که این خاک ها از ایران به مقصد کشور امارات برده می شوند؛ اما آیا این موضوع صحت دارد یا خیر؟

ادهم رضوانی، مدیر روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص این موضوع مهم گفت: انتقال مواد معدنی برای دیروز و امروز نیست و اینها اغلب به جزایر ایران از جمله ابوموسی، لارک، کیش و... برده می شوند.

رضوانی در پاسخ به اینکه مگر خود این جزایر خاک برای ساخت و ساز ندارند؟ گفت: خاکی که در این جزایر وجود دارد برای ساخت و ساز مناسب نیست؛ لذا آنها باید برای توسعه ساخت و ساز از استان و شهرهای اطراف خاک خریداری کنند تا ساخت و ساز را پیگیری کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: این موضوع که خام فروشی داریم را نمی توان انکار کرد؛ مثلا در بندر خمیر، سنگ گچ مستقیما به امارات برده می شود یا در بندر شهید رجایی، سنگ آهن، سنگ گچ و... مرتبا با کشتی های بزرگ به چین برده می شود که اینها جزء محصولات صادراتی ایران به این کشورهاست.

او در پایان تاکید کرد: محصولات ساختمانی از جمله گچ و سیمان به امارات صادر می شود ولی اینکه خاک ایران به این کشور یا کشورهای دیگر به فروش برسد صحت ندارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید